گوناگون

مكمل‌هاي سويا در پيشگيري از سرطان سينه بي‌تاثير هستند

پارسینه: پزشكان در يك مطالعه جديد دريافتند مكمل‌هاي سويا در پيشگيري از سرطان سينه در زنان تاثيري ندارند و نمي‌توانند در اين زمينه نقش محافظتي ايفا كنند.


به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر سيماخان استاد جراحي در مركز سرطان فراگير روبرت اچ ليوري در دانشگاه نورت وسترن با مطالعه روي 98 زن شركت كننده كه به طور تصادفي براي اين آزمايش انتخاب شده بودند به اين نتايج دست يافت. به اين زنان تركيبي از ايزوفلاوون‌هاي موجود در سويا در قالب مكمل و يك دارونما داده شد تا در مدت معيني مصرف كنند. ايزوفلاوون‌ها تركيباتي در فرآورده‌هاي سويا هستند كه تصور مي‌شود فعاليت ضداستروژني دارند. به گفته پزشكان استروژن عامل محرك بسياري از سرطان‌هاي سينه است.

به گزارش سايت اينترنتي هلت دي نيوز، پس از شش ماه سيماخان و دستياران وي ميزان نوعي نشانگر پروتئيني موسوم به ki-67 ‌را اندازه گيري كردند كه شاخصي براي رشد سلولهاي خاص سرطان سينه در زنان است. اين متخصصان متوجه شدند در هر دو حالت مصرف مكمل سويا و دارونما سطح اين نشانگر هيچ تغييري نكرد.

سيماخان در گزارشي كه از سوي انجمن مطالعات سرطان آمريكا ارائه شده تاكيد كرد اين يافته‌ حاصل يك بررسي كوچك است و انجام مطالعات گسترده‌تر در اين زمينه ضروري است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار