کد خبر: ۲۷۴۸۷۹
تعداد نظرات: ۲۳۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
تبلیغات جالب یک گروه ساختمان سازی افغانی در تهران
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
18
171
ولی خداییش هم کارشون خوبه هم قیمتاشون پایین تره
پاسخ ها
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
ببخشید ولی همین افغان ها به فرزندان وناموس کشورتون تجاوز کردند و شماها دارید ازشون طرفداری میکنی بــــــــاغیرت خخخ(دقیقا برعکس شهدای عزیزمون که برای ناموس وشرف کشورمون رفتند وحتی جونشونو دادند)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
سیدمجید تویی که جنایت چند نفرو به پای کله یه نژادمینویسی وتو این پست به تنهایی ده تا کامنت گذاشتی خوب اگه اینجوریه اعرابم وقتی به ایران حمله کردن جنایاتی کردن که گفتنش تن ادمو می لرزونه توام رگ وریشت به عربها برمیگرده پس تو وکله فک وفامیلت هم باید از ایران بیرون کنیم دیگه !؟؟ پس خواهشا مزخرف نگو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
باید افغانی ها را بیرون انداخت
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
ناشناس۱۸:۵۲ -

مزخرف تو میگی که تربیت خانواگی هم نداری وحرف زدنتو نمیفهمی . من از نسل چهارده معصومم که همگی پاک بودن و آزاده.

انگار یادت رفته شهدا بخاطر ناموس کشورمون جونشونو دادن.اگه عقل داری یکم فکر کن.

اگه این بلاها و صدها بلکه هزاران بلا و بی ناموسی که افغانها در ایران کردن اگه حتی یکیشون سرخودت یاخانوادت میومد هم اینجوری طرفداری میکردی با غیــــــــــرت.

اصلا حرف تو درست افغانها همگی پاک و فرشته . ولی مهمان یک روز دو روز نه اینکه بگفته خبرها نزدیک به 50 درصد مشاغل پایین (مثل نگهبانی و بنایی و حتی آبدارچی ) رو گرفتن درحالی که جوان ایرانی از بیکاری نمیدونه چیکار کنه که عاقبت به اعتیاد وووو گرفتار میشه.
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
ناشناس۱۸:۵۲ -

مزخرف تو میگی ادم بی ادب.
من ازنسل چهارده معصومم نسل پاکان همون نسلی که توی ایرانی رو همیشه دربرابر اون عربهایی که میگی(وبه ایران حمله کردن) حمایت کردن وبهت بها وارزش دادن نه از نسل اعرابی که به ایران حمله کردن . تو وقتی حتی تاریخ هم نمیدونی مجبوری حرف بزنی؟؟؟ بفهــــم .......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
بالاخره عربی دیگه اونا هم عرب بودن ،اون افغانی ها هم میگن اونایی که جنایت میکنن به من چه من و هفت پشتم پاک ونجیب هستیم جوش نیار سید ناراحتی برگرد مدینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
سه نمونه از حمایتها وبها دادن ها به ایرانی هارو ذکر کن لطفا
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
فقط میتونم بگم خدا براه راست هدایتت کنه همین(لطفا دین رو بین حرفهامون قاطی نکن) یاحق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
سید مجید شما از نسل هرکس میخوای باش اما این امر به هیچ عنوان دلیل بر پاک بودن شما نیست که البته به صورت تلویحی بیان کردید در ضمن جعفر کذاب هم از اولاد ائمه بودن و هزار مثال از سیدها در تاریخ هست که به ایران و ایرانی خیانت کردن پس جد شما هیچ تاثیری در رویه زندگی شما نداره در ضمن اگه صحبت های شما مصداق نژاد پرستی نیست پس چیه؟؟؟؟غیرت به معنی تهمت زدن به تمام افغانی هانیست در ضمن اینقدر از شهدا و امامان مایه نذار شما خودت چه کار کردی اعمال اونا برای خودشون ثبت شده!ی چیز دیگه اگه تاریخ از زبا ن تاریخ نویسهای متعدد میخوندی میفهمیدی همه سیدا رو اولاد پیغمبر معرفی نکردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
سید یا سه نمونه از بهادادنها وطرفداری ها از ایرانیارو بگو یا مرد باش برگرد عربستان فقط مرد باش منطقی جواب بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
داخل فیسبوک هم ازتون تعریف می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
خود این سید مجید فکر کنم از افغانستان باشه. چون سیدهای افغانستان خیلی متعصب هستند
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ناشناس ۱۴:۰۴ -
تومثل اینکه حالت خوش نیست کل متن هامو خوندی؟؟؟؟؟ من کی گفتم من بی گناه وپاکم اصلا حرف از بیگناهی وپاکی منه؟؟؟سیدها هرچی هم باشن(که نیستن و وجدانا کجا یکی دیده سید جماعت خدای ناکرده به ناموس یا... کسی حتی بدنگاه کنه چه برسه مثل شما افغان ها....؟؟؟) تو و همشهریای افغانت تا میتونستید بی ناموسی کردید و طلبکار هم هستید . ببخشیدا ولی خودتو ج.... هم بدی در ایران افغان ها (حداقل خیلی هاشون) تا تونستن فساد کردن . تو هم که کاملا معلومه از کجا هستی . دوما چه ربطی به نژاد پرستی داره؟ تو فقط کافیه یک آمار بگیری وببینی این افغان ها چقدر درایران فساد میکنند و چقدر از جوان ایرانی رو بیکار کردن وووووووووو
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ناشناس۱۸:۳۰
بواسطه همون چهارده معصوم تو خدا پرست شدی وگرنه الان آتش پرست و کافر بودی .
مردونگی وایمان وحجاب تو بواسطه چهارده معصوم بوده وگرنه الان زنت بدون حجاب ونیمه لخت درکوچه وخیابان میگشت وتو اخر مردونگی وشرف بودی
بازهم بگم؟؟؟؟؟ دوما سادات 14 قرن است که درایرانند وبا گوشت وخونشون ایرانی هستند (وگرنه بسیاری از اقوام دیگر نیز نباید ایرانی خوانده شوند )و عشق وخداپرستی وخوبی به ایران هدیه کردند. نه مثل تو ناشناس افغانی زردپوست نیامده خودرا ایرانی میدونی و شغل ایرانی رو میگیری وفساد هم میکنی.
بازمیگم دین راقاطی حرفامون نکن ومرد و آزاده باش.
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
کاملا درست و صحیح میباشد.
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
چرا پارسینه کامنت های منو تایید نمیکنی که جواب توهین های این به ظاهر آدم ...... دادم؟
تو وصد پشتت افغانیند و......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
چقدر اینجا افغانی زیاده کم مونده کل ایران وایرانی جماعت رو زیر سوال ببرن و بگن افغانی ها ایرانی هستند نه ایرانی ها. تا دیروز که میگفتند شهید مطهری افغانیه حالاهم که ...
جانم فدای ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
من سید نیستم. کلیت حرف سید مجید در مورد افغان ها رو هم قبول ندارم. اما شماهایی که اینقدر به ایشون تاختید و توهین کردید از چند حال خارج نیستید:
یا ساده اید و اهل مطالعه نیستید که توصیه میکنم کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران رو بخونید.
یا از اون دسته نامسلومن هایی هستید که هنوز بغض علی و پیغمبر تو وجودتونه که با تهمت و توهین سعی دارید انتقام آباء و اجداد خونخوارتون رو از مسلمونا بگیرید.
یا صرفا منتقدید ولی ادب انتقاد بلد نیستید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
صد وسی تا لایک به سیزده تا دیس لایک اخی سید حرصت گرفته همه ی ایرانیا عین تو نژاد پرست و تازی دوست نیستن عیب نداره برگرد عربستان انقد گریه کن تا خالی شی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
سید تو اگه ایرانی بودی ایرانیان قبل از حمله ی تازیان رو بی غیرت وزن لخت و کافر و اتیش پرست خظاب نمیکردی از طرز حرف زدنت هم معلومه که خودتم یه کارگر یا عمله هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
صید مجید
جونت فدای افکار پلیدت! خ... خودتی! نشسته ای کنار واز مال مردم شکم گنده کرده ای وبعد هم طلبکاری؟!!!بروکناربذاربادبیاد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
من تو کامنتام حرف بدی نزدم فقط جواب بعضی متوهما رو دادم چرا منتشرش نمیکنی؟/
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
من دیگه دهن بدهن بعضی ها نمیزارم و واقعا به این حرف رسیدم که اگه با نادون و نفهم هرچقدر بیشتر بحث کنی فایده ای نداره و یک لحظه فکرکردم مگه مرد نفهم شدی که با .... دهن به دهن میزاری . پس یک جمله میگم و تمام. (جواب ابلهان خاموشی است). پس خاموش مینشینم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
ماهمه ایرانی هستیم چه فارس چه تورک وچه لر وچه کرد و چه سیدها وچه ... پس لطفا افغانی ها که خارجی هستند وایرانی محسوب نمیشوند مواظب حرف زدنشون باشن وبفهمن و درست حرف بزنن وبه ایرانی احترام بزارن
مرد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
کامنت ۲۳:۵۹ کارگر وبقول شما عمله بودن شرف داره ولی غریبه ای رو بپرستی که به ناموس کشورت .... بــــــــــی غیرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
کم مونده به سیدها بگن غیر ایرانی خخخخ نه وجدانا خجالت نکشید بگید همه ایرانی ها غیر ایرانی اند و حتما افغانی ها ایرانید خخخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
یک دونه افغانی داره صدتا کامنت میزاره خخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
من سید رو درک میکنم باور کنید حرفهاش از روی نژاد پرستی و.. نیست بلکه از روی غیرت و جونمردیشه چون وقتی میبینه یک غریبه وخارجی میاد توکشورش وجوان هاشو بیکار میکنه واز اون بدتر هرفساد وهر غلطی میکنه حق داره بغض وناراحتی خفش کنه.
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
من منظورم به همه افغان ها نیود منظورم به اونهایی بود که فساد و بی ناموسی میکنند که ازشون متنفرم (ازهمه مفسدین و ... متنفرم چه افغانی وچه غیر افغانی)


ولی الان روی حرفم با افغان های مومن و خداترس و شریفه بازهم میگم حتی افغانی هایی که انسان های شریف ومومنی هستن هم یکم فکر کنن که اگه برگردند کشورشونو آباد کنن هم خودشون خوشبخت میشن وهم کار بیشتری برای جوان ایرانی هست.
افغانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
اون هایی که جنایت ها و قتل ها را انجام می دهند همه سنی اند همگی به خون ایرانیا تشنه اند هر روز هم جلوی کنسولگری ایران تو هرات تظاهرات می کنند و پرچم ایران را اتش می زنند
ولی هر چی توهین و تحقیر هست ما شیعیان که اقلیت و مظلوم هستیم چه تو ایران چه افغانستان بکشیم
تا حالا دقت کردین چرا این تجاوزات همه توی تهران انجام میشه و تو قم یا مشهد خبری ازش نیست چون هر چی سنی غیر مجازه میره تهران
حقیقت گو
| United States |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
سیدمجید اصلا داستان سید و سید بازی رو میدونی چیه؟؟؟برای حفظ ابرو زنان ایرانی که ازعربهای متجاوز بچه دار میشدند این بچه ها رسید یعنی اقا میگفتند کمی مطالعه کنی د نیست.
امید001
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
35
78
افغان ها خیلی در ایران مظلوم واقع شده اند.

به خدا هیچ جای دنیا با ایرانی اینطوری برخورد نمی کنند که ما برخورد می کنیم با این عزیزان!

تژادپرست ارین مردمان دنیا هستیم ما ایرانی ها.
پاسخ ها
امید 001
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
15:36 مثلا که چی با اسم من نظر دادی؟؟؟؟
هرچند با نظرت موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
ایرانی اگه غیرت و مردونگی داشت الان وضع کشور این نبود .پس همه چیز رو گردن مسئولین نیندازید چون مقصر خودتونید.

تجاوز گروهی افغانی ها به دختر ربوده شده ی تهرانی

http://www.dayan.ir/news/fortuity/91929
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
مظلوم؟اتفاقا ظالم هستند
عبدالله
| Netherlands |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
با اسم سامان میرزایی یه مدت سر به سرت می ذاشتم! دیدم ناراحت شدی ...گفتم یه نظر خوب با اسم خودت بذارم داداش....

حلال کن.

:)
عبدل آقا
| United States |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
با اسم سامان میرزایی یه مدت سر به سرت می ذاشتم! دیدم ناراحت شدی ...گفتم یه نظر خوب با اسم خودت بذارم داداش....

حلال کن.

:)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
اتفاقا جوانان وطن مظلوم واقع شده اند شما فقط تهران را نگاه نکنید بیایید استانها غربی را ببینید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
14
59
چه اشکالی داره افغانها هم آدمن دیگه حق دارن کار کنن، اونام روزی چسبیده به همین خاک بودن و بقولی هموطن حساب میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
عزیزم گذشته ها گذشته! کسی هم نباید منکر ادم بودن انها شود و در ضمن انها هم مثل سایر ملل خوب و بد دارن ولی انها باید قانونی وارد ایران شن و مثل ی مهاجر قانونمند در ایران زندگی کنن تا در صورت بروز حادثه حقی از کسی ضایع نشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
خب برن کشور خودشونو آباد کنن
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
تمامی کشورهای همسایه ایران یه زمانی جزء خاک ایران بودند می خوای هر چی داریم به ایرانی های سابق بدیم و ایرانی های فعلی گرسنگی بکشند
دوست عزیز افغان از ایران جدا شد حالا هم باید تاوان اشتباهشو تا ابد بپردازه و دیگه ایرانی نیستند
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
27
52
چه اشکالی داره دو ملت آریایی و دو ملت از نسل کوروش کبیر هستن
یادمون نره که افغانی ها آریایی هستن و فارس زبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
ملت آریایی کجا بوده ایرانیان قبل از ورود مهاجران اریایی در ایران زندگی میکردن حتی تمدن داشتن همه که آریایی نیستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
خواهشا بحث اریایی و غیراریایی راه نندازید دوباره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
باز شروع شد ! باید بنویسی دو ملت جهان سومی که هنوز در موهومات قرن نوزدهمی غرق اند !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
افغان تازگی ها آریایی شده یا شما آریاییش کردی؟!
بعد هم ..... به شقیقه چه ربطی داره.
اینجا جای عقده گشایی نیست آقای پان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
افغانی زرد پوسته نه آریایی
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
28
23
اشکالش ازونجا میشه که استاد کارهای افغانی وقتی اومدن ایران هیچی بلد نبودن یک ملت بیسواد و مرتجع و بدون هیچگونه دانش و تخصصی و هر چی که الان دارن از اساتید معمار و مهندس و پیمانکارارن ایرانی هستش ولی متاسفانه با پاگیر شدن ملت افغان در ایران این اشخاص در صدد تصرف همه مشاغل جوانان ایرانی به هر قیمتی هستند و من خودم از یک چوب فروش افغانی شنیدم که به خودم گفت با همون لهجه افغانی : ما در ایران با شما شریک هستیم که من جوابشو دادم که : شما هر وقت تونستید و عرضه داشتین مملکت خودتون رو اداره کنید ادعا داشته باشین مع اوصف با شناختی که من از ملت افغان دارم اگر شل بگیریم در برابرشون حتم داشته باشین سفت میخوریم ازشون . یادتون باشه همین مردم افغان کشور خودشون رو به چه وضعی دراوردن و نمیتونن سرنوشت کشورشون رو درست کنن به خاطر تفرقه و نفاقی که بینشون نهادینه شده این ملت در ایران مطلوم هستن من با چشم خودم دیدم که در برابر هم زمانی که اختلاف دارند هیچ رحمی ندارند متاسفانه رسمی دارند که بصورت فرهنگ غالب در کشور افغانستان وجود داره و پسر بچه های 9 تا 14 ساله رو ازشون سواستفاده جنسی میکنن و لباس خانم میپوشونن و به رقص وادار میکنن و جشن میگیرن همه این رسوم نابهنجار رو من در اتاقهای کارگری ملت افغان دیدم و بلافاصله اخراجشون کردم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
شما از اونها بی سوادتری که نمی دونی دانشگاه افغانستان پیش از دانشگاه تهران تاسیس شده و افغانستان سال ها چیزی از ایران کم نداشته. ملت مرتجع رو جنگ افروزان ساختن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
ناشناس۱۶:۱۷
درایران که هرچی بی سواد و مفسد افغانی فقط ریخته وما باسواد و خوبی ازشون ندیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
افغانی وارد هر جا شود ان منطقه امنیتش به خطر می افتند.باید افغانی ها را شناسایی و اخراج کرد
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
ناشناس 16:17 با پرچم کشور امریکا بزار هر وقت اومدی ایران و مشکلات جوانان ایرانی رو لمس کردی اونوقت اظهار نطر کن که واقع بینانه باشه نظرت.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ناشناس۱۶:۱۷
اصلا افغانی ها بهترین ملت روی زمین
ولی ما ایرانی ها نمی خوایم تو کشورمون زندگی کنند .
برید سرزمین خودتون به خدا از دستتون خسته شدیم از بس گفتیم از ایران برید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
36
24
چقدر افغانی و افغانی پرست تو این سایت زیاده خخخخخخخخخخخخ کاش اونقدر که به دیگران اهمیت میدیم به هموطنان خودمون اهمیت میدادیم . پس حق ندارید به مسئولان خرده بگیرید که پول به کشورهای دیگه بخصوص جنگ زدگان ارسال میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
تو خودت ......خلی فکر میکنی همه مثل خودتن یه نفری سی تا کامنت گذاشتی که چی عقده ای
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
تو آدم نیستی اصن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
تو آدمی کافیه برای کل بشر سجاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
ناشناس ۲۰:۰۲
افغانی عزیز یک ذرب المثل است میگه (کچل نگاه میکنه به آیینه اسمش رو میزاره رو مردم و میگه دیگران کچلن) توخودت سی تا کامنت میزاری و عقده ای بودن از سرتاپات میباره اونوقت به دیگران میگی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
به طور حتم ایرانی نمیاد از افغانی متجاوز حمایت کنه دوستان بدونید خودشون اند که میان از خودشون دفاع می کنن البته به نام ایرانی. تو فضای مجازی معلوم نمیشه اما این دفاع های عجیب و غریب نشون میده که خودشون اند
سیدمجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
24
20
خوش غیرت ها چه زود یادتون رفت

مرگ پسر نوجوان پس از تجاوز 11 افغانی به او
http://khabarpu.com/n.php?u=%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2-11-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87_ZGF5YW4uaXIvbmV3cy9mb3J0dWl0eS85NTI2MA==_2K/Yp9uM2KfZhg==
پاسخ ها
پیروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
درود بر شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون

افغانیهای مدافع حرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
ما یادمون نرفته.افغانها باید اخراج بشوند.
جنایات اعراب هم یادمون نرفته.
سیدمجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
24
16
چه زود یادتون رفـــــــت باغیرت ها خخ

تجاوز4 افغانی به زن فرانسوی در تهران

http://www.dayan.ir/news/fortuity/88560
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
یعنی چون چهارتا افغان متجاوز شدند بقیه هم همینطورند؟ بنازم به برهان ومنطقنت !
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
واقعا چهار تا؟؟؟؟؟؟؟ حتی در بیشتر جاها مثل مجتمع های مسکونی وووو هنوز هم جرات ندارن افغانی بگیرن و فقط یک عده مثل شما هستن که ایرانی و هموطن رو به غریبه میفروشید و البته مطمن باشید ضررش روهم میبینید.

البته توکه چندجا کامنت میزاری مطمنی ایرانی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| France |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
آقا سید ؛یعنی اگر در آمریکا چند تا مهاجر ایرانی قاتل ، متجاوز و زورگیر بودند(که این چنین هم هست) ، صدها هزار ایرانی که شرافتمندانه زندگی میکنند باید تاوان آن خلافکارها را بدهند؟ بنده موافقم که خلافکار چه ایرانی چه بیگانه را وارونه دار بزنند ولی آدمهای شریف و بیگناه چرا تاوان دهند؟
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ناشناس ۲۳:۳۵ - عزیز واقعا کی ایرانی در دیگر کشورها اینقدر که افغانی در ایران فساد میکنه .فساد وو میکنه؟ وجدانا بگو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
اون کار خودمون بود! انداختیم گردن آنها!!!
تو هم بهتره بری و مواظب خودت باشی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
ناشناس۱۳:۴۲
ملتی مواظب تو هستن ..... پس ببند لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
23
23
افغانها هم جوانان کشور رو بیکار کردند و هم بیشتر جرم و فساد وجنایات از انهاست و مطمن باشید مثل اسرائیل اخر کشور رو هم صاحب میشوند
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
هه ! هنوز نشستین پشت سیستمون میگین کار نیس ؟ کجای کارین شماها ...
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
من بعنوان یک معمار در همه امور اجرایی ساختمان از نیروی ایرانی استفاده میکنم و راضی هم هستم تمام شدن اون کارگران افغانی که 20 سال پیش با سر بزیری کار انجام میدادن و در حال حاضر متاسفانه با برخورد انفعالی بعضی از هموطنان خودم بیشتر کارگران افغانی در ایران بی شرمی و وقاحت رو به حد اعلا رسوندن و دیگه سالم و درستکار نیستن.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ممنون سعید عزیز
کاش همه ی ایرانی ها وجدان و شرافت شما را داشته باشند
پدر من هم هرگز از کارگر افغانی استفاده نمی کرد و معتقد بود لقمه اش حروم میشه چون جوان ایرانی برای کار زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
9
14
مهمان گر چه عزيز است ولي همچو نفس/ خفه ميسازد اگر آيد و بيرون نرود

البته به اینها مهمان هم نمیشه گفت
از قدیم گفتن مهمون حبیب خداست ولی وقتی می یاد لنگر می اندازه و قصد رفتن نداره دیگه نمی شه بهش بگی حبیب خدا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
این افراد میهمان نیستند بلکه مهاجرانی هستند که به امید زندگی بهتر به ایران مهاجرت کردند و در بینشان هم خوب پیدا مس شود و هم بد مثل همه ی مهاجران دنیا. اونوقت شما در مورد ایرانی هایی که می روند به اروپا و آمریکا و استرالیا برای زندگی بهتر چه نظری دارید؟ حقشونه که مثل افغان ها در ایران در موردشون قضاوت و رفتار بشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
مهاجر ایا نباید قانونی باشه؟؟؟؟؟؟؟

ایرانی هایی که به کشورهای دیگه میرن خودت انصافا مطا لعه وتحقیق کن بیشترن یاسوادبالا یا سرمایه انچنانی دارن که سودی که به کشورهای دیگر میرسونن صدها برابر است ولی افغانی غیر اینکه جوان ایرانی بخصوص جوان پایین شهری رو بیکار کرده چه سودی داشته؟؟؟؟؟؟
سیدمجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
13
20
بیشتر از سه روز مهمان نباشید


یکی از روایاتی که در آداب میهمانی بسیار تأثیر برانگیز بوده و قابل توجه است مدت زمان مهمان شدن است، رسول خدا (صلوات الله علیه ) فرمود: پذیرائى از مهمان روز اول حق اوست و روز دوم و سوم و اما پس از سه روز صدقه‏اى است كه میزبان به مهمان میدهد سپس فرمود: هیچ كس از شما در منزل برادر خود آنقدر نماند كه او را گنهكار پندارد عرض شد یا رسول اللَّه چگونه گنهكارش مى‏پندارد؟ فرمود این قدر می ماند كه میزبانش نمی تواند خرج او را تأمین نماید. (الخصال/ ترجمه فهرى / ج‏1 / 167)




مهمان گرچه عزیز است ولی همچو نفس خفقان آرد اگرآید و بیرون نرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
یعنی به روایت پیامبرخداهم منفی میدهید؟؟؟؟؟؟؟ راست میگویند حرف حق تلخه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
شما مگه اصالتت عرب نیست ؟ پس این کامنت شامل خود شما هم می شود. شما که میهمان منزل را با یک مهاجر یکی می دانی خیلی با منطق هستی. شعار پیامبر و ائمه برابری همه مسلمانان در جامعه اسلامی بود پس شما که دم از پیامبر و اسلام میزنی بدان که همه مسلمانان حق زندگی در جامعه اسلامی را دارند.
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
ناشناس۲۱:۱۷ کجا پیامبر گفته از جوانان خودتون دریغ کنید وبه دیگر کشورها بدهید؟؟؟؟؟چراغی که به منزل رواست حتی به مسجد نباید داد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
سید مجید جان خب چرا فرزندان پیامبر به این روایت پیامبر عمل نکردند و مهمان سه روزه در ایران نشدند؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
سید جماعت نزدیک به 1400 ساله که درایرانند و نسلشون کاملا باایرانی یکی شده (واگه اینو قبول نکنی ترک ها ووووو دیگر ایرانی ها هم ایرانی نیستند ؟؟؟؟؟؟؟؟) ولی افغانی ها ......
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
دوست عزیز کاملا درست می فرمایید
این مهاجر ها کم کم ما رو از ایران بیرون می کنند
در ضمن افغانی ها همین مونده بود با سادات ایران بگن مهاجر
به جای توهین به هم وطنان ما برید از سرزمین و خانه ی ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
کامنت پرچم انگلیس .سیدها اولن ایرانیند چون بیش از هزارساله که درایران هستند اگه غیر از این باشه پس خیلی از قومهای دیگه ایران هم نباید ایرانی خواند .
ثانیا انها ایمان و دین وووو به ایرانی هدیه کردند ولی افغان ها واقعا چه؟
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
سید مجید عزیز
اگر این روایت واقعا همه جا کاربرد دارد پس چرا مهاجرین به مدینه کوچه کردند و سالها میهمان جماعت انصار شدند؟
ناشناس
| United States |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
آقایی که میگی سیدها بیش از هزار ساله در ایرانند و ایرانیند بحث این نبود بحث ما عمل به روایت پیامبر بود که مهمان سه روزه خوبه منم گفتم چرا فرزندان پیامبر همون 1000 ساله پیش سه روزه مهمان نشدند؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
14
13
اینکار رو هم دارن از دست جوانهای بیکار ایرانی در میاورن و مافقط شعار ایرانی ایرانی فقط بلدیم بدهیم. لطفا پارسینه عزیز کامنتامو درج کن .تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
جوانانی که پدرانشون برای حفظ امنیت وطن خون و شهید داده اند چرا باید بیکار باشند؟لطفا افغانی ها را به وطن خودشون برگردانید
ناشناس
|
France
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
15
25
دستشان درد نکند۰ نان حلال خوردن باعث افتخار است۰ ایرانی و افغان و ترک و هند و وکرد و بلوچ و عرب و ۰۰۰و۰۰۰ همه در نزد خدا برابرند الابآلتقوا ۰
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
درود بر شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
سجاد ۲۰:۳۸ - تومطمنن افغانی هستی
ناشناس
| France |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
اگر سجاد افغان باشد پاکستانی باشد یا عراقی فرقی نمیکند۰ من یک افغان باتقوا و بابصیرت را برادر دینی خودم میدانم۰خوب و بد آدمها ربطی به ملیت و قومیت شان ندارد۰
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
چقدر اینجا افغانی زیاده خخخخ مطمن باشید مثل سرطان کل ایران رو ........
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
نون حلال بله
ولی چند درصد افغان ها نون حلال می خورند؟!
آیا تو این کشور مالیات می دهند تا نونشون حلال بشه؟؟!! خیر پس نون حلال ندارند
آیا مردم ایران راضی هستند که افغانی ها تو سرزمینشون زندگی کنند ؟؟؟خیر پس خاک غصبی میشه
آیا مردم ایران راضی هستند که از امکانات سرزمینشان استفاده بشه ؟؟؟ خیر راضی نیستند
آیا وقتی یه افغانی داره کار می کنه کار یه ایرانی را غصب نمی کنه ؟؟؟؟
پس چه نان حلالی
ایران مهاجر پذیر نیست پس همه چیز برای بیگانگان به ویژه افرادی که غیرقانونی وارد کشور می شوند حرام می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
12
21
تهرانی ها گول افغانها را نخورید.در فیس بوک افغانی انواع توهین هارا نثار شما کرده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
6
18
جوان ایرانی سربازی بره و ازکیان کشورش دفاع کنه ولی یکی دیگه سودشو ببره ووقتی از خدمت برگشت کار براش ............
ماجیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
11
13
بیشترشون در ایران انسانهای زحمتکش و شریفی هستند و عده ی قلیلی هم بزهکار!!

خنده میکنی.... کنده کاری بلدی؟!!!! خخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
8
14
اون کلمه مظلومش جای تامل داره . یک عده افغانی سالیان سال از همه امکانات ایران همانند مردم ما استفاد کرده اند و درمیانشان افراد متجاوز هم کم نبوده .حال طلبکار هم هستند. روزی را میبینم که این افغانها مدعی چیزهای دیگری هم شوند که هزینه آن بالا خواهد بود
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
اجازه نمیدیم اون روز برسه ناشناس 20:18 ما ایرانی هستیم و به خاک و ناموس کشورمون غیرت داریم چه نسل قدیمش چه نسل جدیدو فعلیش و چه اینده گان
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
8
17
خوب با این همه تخصص و توان که پیدا کرده اند چرا نمی روند کشور خودشان را بسازند؟ مگه ایران لنک ساختمان ساز مانده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
با این منطق چرا ایرانیان مقیم آمریکا یا کانادا یا آلمان برنمیگردند ایران تا فرصت های شغلی در اختیار مردم همانجا قرار گیرد؟ چیزی را که بر خود نمی پسندی بر دیگران مپسند ( امام محمد باقر علیه السلام )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
فری قرتی ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا اگه در صورت برگشت به ایران اعدام و زندانی نشن و آزادی های لازم و مناسب ر داشته باشند حتما خیلی هاشون بر میگردند.
تو توی مولن قوژ قرتو بده گنده تر از دهنت حرف نزن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
ناشناس ۲۳.۴۳ یعنی تو نمی فهمی که ایران با آمریکا و کانادا و آلمان قابل قیاس نیست؟ اون کشورها بیکاری آنچنانی ندارند اما در ایران میلیونها نفر بیکارند که این افغانی ها ضمن محروم کردن کشور خودشون از توان و تخصص آنها، فرصت های کاری اندک ایرانی ها را هم می گیرند.
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
اتفاقا من بارها ازشون این سوال رو کردم که چرا برنمیگردید کشورتون بسه دیگه اینقد موندین ایران و مهمان نوازی هم حدی دارد جوابشون اینه که امنیت نداره افغانستان و کسی سرمایه گذاری نمیکنه و کسی ساختمان نمیسازه
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
آقا سعید برو یه سری به یوتیوب بزن و ببین چه کنسرتها و چه رقص و آوازهایی اینها در افغانستان و کابل راه انداخته اند. برای رقص و آواز امنیت هست اما برای کار و سازندگی نیست. سرمایه گذاری هم اگر کسی در افغانستان نمی کنه یه علت اصلی اش نبود همین جور آدمهای متخصص و توانمند در اون کشوره. با پول تنها که نمیشه سرمایه گذاری کرد. اما اینها نمی خواهند سختی بکشند و کشور خودشون رو بسازند.
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
من حرفی که از دهان کارگر افغانی شنیدم رو عرض کردم صرقا اطلاع رسانی بود من نمیخوام راجب این مسیله حرف بزنم و برای من در درجه اول اهمیت امنیت و پیشرفت کشور عزیزم ایران و جوانان ایران عزیزم اولویت داره و لاغیر پاینده باد ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
7
11
پدران این جوانان در8سال نبردبا صدام واعراب حامی اواز این آب وخاک دفاع کردند تا آینده فرزندانشان تضمین شود.حالا چرا جوانان ایرانی بدلیل نبود اشتغال معتاد و مهاجرین افغان با پرویی تمام مشاغل ساختمانی و خدماتی را اشغال کنند؟یه نگاه به بیکاری گسترده جوانان کرمانشاه و ایلام و لرستان بندازید تجدید نظر کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
12
12
سید مجید قبول نداری که تو از نسل اعرابی؟
پاسخ ها
سیدمجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
توچی قبول داری از نسل افغان هستی؟ من که به نسلم افتخارمیکنم ولی توچی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
مهم اینه که از سمت مادرش ایرانیه . ایران سرزمین مادریشه . خارجی باید برگرده به کشورش . کی قراره اون سرزمین جنگ زده شما رو آباد کنه ؟!
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
درود به شرفت سید مجید به ایرانی بودنم میبالم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
تو سید رو با افغانها یکی میکنی ناشناس۲۱:۵۰؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
هر کس با تقواتر است به خدا نزیکتره نه هر کس سیده! البته شاید شما میزان تقوا رو از روی کامنتا میتونی ارزیابی کنی!!
حداقل به گفته پیامبر و امامان خودتون که بواسطه اونا سید هستید گوش کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
سید مجید ایل و تبار هیچ جای فخر و مباهات نداره پیامبر اومد تا به اعراب بفهمونه همه با هم برابرن و برادر اما ظاهرا از نسلتون هیچ چیز به ارث نبردید مگر نام
در ضمن اینکه شما به اجدادتون افتخار کنید مهم نیست اما اایا اونهاهم به شما با این عقاید عصر جاهلیتون افتخار میکنن یانه!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
سید به ایل تبارش فخر ومباهات نکرد تو حرفشو نفهمیدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
افغانی حیا کن مملکت رو رها کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
5
12
افغان ها هم خوب دارند هم بد بايد امار دولتى بگويد نفعشان بيشتر ه ياضررشان ولى من بهشخصه كه كارگرهاى ساختمانى قبل از انقلاب را ديده بودم در جمع بندى خودم نظرم اينه كه ضررشان بيشتره بهچند دليل يك اينكه جاي كارگر ايرانى را گرفته وكارگرهاى ايرانى تنبل شدند دو اينكه بد اشون خيلى بدند اگر خداي نكرده اتفاقاتى بيفته كه نتوانند اينهارا كنترل كنند رحم و مروت دركار نيست منظورم بداشون هست نه بهجان نه به ناموس نه بهمال كسى رحم نخواهند كرد وبسيا رقصي القلبند همان تزى كه چند تا شيعه را بكشى ميرى بهشت عقيدشونه البته بايد امار ازشان بگيرند شيعه ها معتقد انهارا نگهدارند بقيه را بر گردانند به افغانستان
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
دوست عزیز؛ نه همه شیعیان فرشته اند و نه همه سنی ها شیطان ۰ انسانیت را سجده کن بر همطرازی گرده نه !
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
حرفای شما رو من تایید میکنم و به چشم خودم دیدم که در زمان اختلاف متاسفانه به همدیگه هم رحم ندارند گوش بری و بینی بری براشون بسیار راحته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
افغانی اصلا به سنی وشیعه مربوط نیست .افغانی غریبه است و آدم کشی برایش راحت
عباسقلی بیرانوند لرستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
16
15
قلم پاشون باید خرد شود
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
نه دوست عزیز چاره کار اخراج از ایران عزیزمونه باید وطن رو خودمون بسازیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
دوکلمه هم از ننه ی عروس!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
عباسقلی بیرانوند لرستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
ناشناس12:49ساکت
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
5
9
ترحم بر پلنگ تیز دندان. وقتی زیاد رو بدی اخرش همین میشه که میان ایران و برای همیشه موندگار میشن با اون پرونده سراسر جنایتشون که بی سابقه است . بیچاره مردم ایران که مسئولین شون اصلا به فکر امنیت مردم نیستن و میل ندارند این متجاوزین بد نام رو از کشور بیرون کنند که آخرش باید خود مردم دست به کار بشن که خواهند شد.
هراتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
10
7
هر کسی حق داره از هر چیزی انتقاد کنه ولی هر کس به ما فحش میده برگرده به خودش و اجدادش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
شما افغانی لطفا خودتونو اصلاح کنیدو مظلوم نمایی نکنید بســـــــــــه
سامان میرزائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
1
7
معضل بیکاری

این که می‌گویند ملت ما ملت صبوری هستند واقعا درست است. در همین مسئله اشتغال مردم خیلی صبوری کردند ولی وقتی دیدند دولت‌ها در زمینه اشتغال اساسا نازا هستند مجبور شدند خودشان دست به کار شوند و اشتغالزایی کنند. به طوری که هر روز اخبار جدیدی از خلق مشاغل جدید توسط ملت غیور منتشر می‌شود. تازه‌ترین این مشاغل کاذب شغلی است به نام «همراه بیمار». در همین زمینه روایت شاهد عینی «بی قانون» را از محل «اشتغال» بخوانید.

روی تخت بیمارستان دراز کشیده بودم که یک مرد کچل با ابروهای کلفت از لای در سرش را آورد تو و گفت: تنهایی؟

گیج و واج به این طرف و آن طرف نگاه کردم و گفتم: یعنی چی؟

گفت: همراه داری؟
گفتم: نه. همراه ندارم.
لبخند شومی زد و آمد کنار تخت نشست و گفت: آخه چرا؟
گفتم: ندارم دیگه، لزومی ندیدم.
ابروهایش را که به اندازه چمن ورزشگاه آزادی حجم داشت خم کرد و گفت: من همراهت بشم؟
با تعجب نگاهش کردم و گفتم: خاله بازیه؟
گفت: ببین هر مریضی احتیاج به یه همراه داره. تو اگه یه موقع خواستی بری دستشویی کیه دستت رو بگیره و ببره؟ هان؟
گفتم: خودم میرم. من اون ‌طور که فکر می‌کنی مشکلی ندارم.
بی توجه به جواب من گفت: اگه یه موقع بخیه‌هات پاره شدن چی؟ کیه به داد تو برسه؟
گفتم: من اصلا بخیه نزدم!
گفت: تا این بخیه‌ها جوش بخورن میدونی چقدر طول می‌کشه؟
این بار بلندتر گفتم: آقاجان من بخیه ندارم! ول کن دیگه.
گفت: باشه بابا. منم بخیه ندارم. باید داد بزنم؟
گفتم: چی میخوای از جون من؟
گفت: یه شب می‌مونم پیشت. لگن زیرت می‌گیرم. باهات همدردی می‌کنم. فشار خون می‌گیرم. کتاب می‌خونم. دست نوازش روی سرت می‌کشم. 100 هزار تومن. بدون دست نوازش 90 تومن.
کمی نگاهش کردم و گفتم: دوربین مخفیه؟
گفت: نه به جان تو. من همراه مریضم. به پانکراست قسم دارم 50 تومن زیر قیمت بازار باهات حساب می‌کنم. بیا منو قبول کن، به جان بچه‌ام دیگه همراه با این قیمت هیچ جا گیرت نمیاد.
در همین لحظه مرد دیگری با تیپ انتلکت وارد اتاق شد و گفت: بازخوانی فلسفه غرب، همراهی فکری با بیمار و تخلیه روانی از طریق فحش دادن به افراد مخالف فقط و فقط شبی 68 هزار تومان. آقای همراه انتلکت نمی‌خوای؟
همراه مریض کچل گفت: گول قیمتش رو نخور. خیلی از آپشن‌ها رو نداره.
به همین ترتیب همراه‌ها یکی بعد از دیگری وارد می‌شدند و یکی نقد فیلم می‌کرد و یکی دیگر بوس می‌کرد و آن یکی بیخودی سرم می‌زد و یکی دیگر می‌خواست سوند وصل کند که با تلاش و ممانعت پرستاران نتوانست به این مهم دست پیدا کند. البته وقتی که من حواسم نبود همراه کچل پر ابرو یک جایی را بخیه کرد که بعدا بتواند به این بهانه از من مراقبت کند که این مسئله را من به تیم درمان منتقل کردم و آنها هم تذکر دادند که دیگر بخیه نکند. همراهان گوناگون که تعدادشان به 10 رسیده بود تا صبح با هم درگیر بودند و من بدبخت را طوری سمت خودشان می‌کشیدند که راننده، مسافر را این‌طور نمی‌کشد. آخر هم به خاطر این که کل شب درگیر مراقبت از من بودند و موقعیت‌های دیگر را از دست دادند نفری 50 تومان گرفتند و رفتند پی کارشان. بیایید معضل بیکاری را جدی بگیریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
2
5
کنده کاری هم بلدن
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
10
به نظرم باید همشونو ازکشور انداخت بیرون. بزهکارهای مجرم مثل قارچ همه کشور رو پر کردن
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
4
عبدالله تو برو زیر پرچم روسیه سینه بزن تادیروز عکس لنین ازگردنت آویزون می کردی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
3
6
جالبه
جلوی این شرکتو نمی گیرن
تو هر کجای دنیا که بود مجوزشون باطل می شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
3
7
افغانی گو هوم
افغانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
6
14
من به عنوان یه افغانی آرزو دارم مارو از ایران به صورت جمعی بیرون کنند تا سازمان ملل یه جای دیگه تو دنیا به عنوان مهاجر بپذیرند تا شرایط بهتری داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
هیچ کشوری حاضر نیست امنیت خود را به خطر بندازد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
شما با این طرز فکرت باید شرمنده باشی تا کی باید منتظر باشید تا دیگران برای بهتر شدن وضع زندگی شما اقدام کنن؟!!!بیعاری تا چه اندازه که منتظری مورد بی احترامی قرار بگیری و اخراج شی بعد هم هنوز هیچ تلاشی نکنی و خودت به دستهای سازمان ملل بسپاری!!!!شما و امثال شما با هر ملیتی هر جا برید اونجا رو تبدیل به ی وویرونه میکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
شما بهتره تشریف ببرید کشور ویرانتون رو درست کنید . تا کی بقیه ملت ها باید تاوان جنگهای قبیله ای شما رو بدهند ؟!! این یه جور انگل بودنه در واقع !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
چرا خودت مثل کنه وانگل بما چسیبدی (خب خودت برو )
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
اخه وقتی از در خونه بیرونتون میکنیم از پنجره میایین تو از پنجره بیرون میکنیم از هواکش خونه میایید داخل بسه دیگه خیلی بهتون خوش گذشته جوونای خودمون بیکارن بزارین برین لطفا دیگه هم برنگردین خواهشن
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
با امیدواری کاری انجام نمیشه
شما که می دونید ایرانی ها دوست ندارند شما تو کشورشون باشید
خودتون پاشید و برید
نمی دونم شماها چرا اینقدر از کشور خودتون متنفر هستید که حاضرید تحقیر بشید ولی برنگردید سرزمین خودتون
درشگفتم ؟؟؟!!!!!
من ایرانی حاضرم تو کشورم گرسنگی بکشم و از گرسنگی بمیرم ولی تحقیر نشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
3
7
حالا که شما نشستید پشت اینترنت اونا دارند کار می کنند بلند شید برید کار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
موقعی که صاحبان کار در تهران کل زندگی خود را در اختیار افغانی ها میگذارند وجوانان ایرانی را استخدام نمی کنند جوانان مجبورندصبح تا شب وارد فضای مجازی شوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
نه که تو افغانی پشت اینترنتت نشستی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
1
10
ما نباید مرزهامون به اسم بشردوستی و غیره برای سایر ملل بازکنیم، کاری که اروپایی ها دارند انجام می دهند و نمی گذارند که مهاجران وارد کشورشان شوند و اغلب افراد مورد نیازشان را از کشورهای جهان سوم جذب می کنند و اجازه سکونت می دهند.
و آن ها می دانند که بازکردن مرزها و اجازه ورود به پناهنده، شاید امری انسان دوستانه باشد ولی در دراز مدت آسایش و آرامش روانی جامعه را برهم خواهد زد.
علیرضا
|
France
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
7
4
سلام چه ربطی داره افغانی باشی یا ایرانی هر ملیت دیگه ای مهم اینه که هر ملیتی احترام خودشو داره اما من چیزی که به عینه دیدم بعضی از افغانی ها از برادر هم به من یکی نزدیک تر اند درمورد تجاوز هم باید بگم که مگه خوده ایرانی ها هم کم تجاوز میکنن به افغانیها یا حتی بخودشون اما چون اونا افغانیین عیبه اما اگه ایرانی باشه اشکال نداره افغان ها همه شون بد نیستن اما وجود بیش از اندازه شون( اخرین اماری که من شنیدم حدود 7 میلیون نفر بوده که به صورت مجاز یا غیر مجاز داخل ایران حضور دارند)یا بهتره بگم افراطیشون تو ایران تقریبا باعث فلج شدن کار معمار ها و کارگران ایرانی شده وقی که با یک چهارم قیمت کار میکنن خب منم باشم بهشون کارمو میدم اما مهم اینه که ما خودمونو درست کنیم وقتی میبینیم یه معمار و بنای ایرانی هست که میتونه این کارو به خوبی انجام بده برای چی باید به یه افغانی کارشو بده پس بزرگترین مشکل برای ما همین سودجویی خودمونه و مهم تر از همه ترجیح دادن غریبه به خودیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
توکجا دیدی ایرانی مثل افغانی اینقدر تجاوزکار و بی ناموسی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
کجا دیدیم!!؟؟همین جشن شب کریسمس تو المان!!؟؟نکنه یادت رفته؟؟تازه این ی نمونه کوچک از ابروریزی های ایرانی هایی است که در کشورشون جنگ نیست و میتونن اموزش ببینن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
3
7
باید جوانهای ایرانی کار یاد بگیرند و کار کنند تا نیاز به افغانیها نباشد
اگر حمایت همسایه ای است برای افاغنه مجرد در خارج از شهر ها در طرح های نیازمن نیروی انسانی و در مناطق خاص استفاده کنند مانند احداث سد احداث کشت و صنعت احیای جنگل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ایرانی کار بلده عزیز . هیمن افغانها از ایرانی ها کار یادگرفتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
8
9
اپارتمانه مارو کارگرای افغانی کج کاری وسیمانشو وسرامیک وموزاییک ولوله گذاری و.. انجام دادن البته سرکارگرشون یه افغانی بودکه بایه خانم ایرونی ازدواج کرده بود .
دستشویی هامون وحموممون همه نم میدن به طبقات پایین . ماازبالایی ها پاینی ها ازما شاکین
دیوارامون وکچ کاریاش همه ترک برداشته .
جای لوسترنزدن .
سقف حمومون داره میاد پایین .
پله هامون همه لق شده سنگاش .....
.....
یه بنای ایرونی اوردیم درستش کنه میگه باید بکنیم دوباره درست کنیم نمیشه اینجوری ٫ میگه افغانی سمبل کرده همرو براتون .این افغانی باید سیمان میزده باید قیرزیادتر میزده وباید یه کارایی انجام میداده که نداده
.جالبه ساختمون بقلیمونم همین مشکلاتو داره اونو هم افغانیها درست کردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
خدایا برای شفا دادن اینو در اولویت قرار بده!!! حیوونی حالش خیلی بداست وهذیون میگه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
مسکن مهری هستید لابد !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
کوگوش شنوا؟ وجدانا استادکارهای ایرانی صد میارزن به افاغنه و هیچ خانواده ای هم جرات نمیکنه جایی که زن وبچه اش هست افغانی بیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
حتما آپارتمان شما مسکن مهره؟!!! خب اینا که همشون یکبارمصرف و همینجوری هستن!!! باندازه ای که پول داده ای آش میخوری!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
تو که راست میگی ولی .............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
6
9
افغانها یاخوب یابد
اینجاایرانه اونا بایدبرن خونه هاشون
اون ایرانی که الان خارجه همینجوری سرشونداخته پایین بره اونجا که .اکثریت جزنخبه هان . یه دونه کانادا میخوای بری پروسه مهاجرتش چهارپنج سال طول میکشه .چقدرشرطو وشروطو وهزینه وپول وقت مصاحبه وکیل وغیره داره . همه کشوراالان برای مهاجرت شرط وشروط دارن . اونوقت افغانیه میخوادبیاد ایران انگاراز کابل میخواد بره هرات ! برعکسش جالبه اگه شما بخوای همینجوری سرتو بندازی بری اونجا شیش ماه میندازنت زندوناشون
شما وضع ساختمونهای مملکتونگاه کنین که میگن عمرشون به بیست سالم نرسیده دیگه بدردنمیخورن ٫ برای چیه اینا چون یه افغانی ساخته !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
10
11
افغانیها برگردین خونتون
حداقل ازاینجابرین
الان اروپا مهاجرقبول میکنه
الان کویت اقامت میده به ازای ازدواج بادخترای کویتی
پاشین برین
ازسرزمین ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
چرا خودت گورتو گم نمیکنی؟!!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
ناشناس 12:37
شما افغان ها وقاحت رو به حد اعلا رسوندید همین مونده به ایرانی ها بگید از ایران برن
گم شید کشور خودتون
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
1
2
پارسینه تو که این سوژه ها رو میذاری برا نمایش عموم چرا بعضی چیزای دیگه رو نمیذاری؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
2
5
یه روز افغانهارو اوردین گفتین قراره کارایی که ایرونیها انجام نمیدنو انجام بدن . قراره کارگر باشن قراره چاه بکنن قراره برن تو ذل افتاب میوههارو بچینن وزمینارو شخم بزنن .
ببین به کجا رسیدن که شرکت ساختمانی زدن . کارطراحی داخلی انجام میدن !!!!!!! کارایی که بایدمعمارای ساختمون ومهندسای عمرانه ما انجام بدن .
اونوقت ازاون ور مهندسای عمران ومعماری بافوق بیکارن . یه مجوز برای یه شرکت زدن توزمینه معماری وعمران چقدر دردسرداره وچقدرهزینه میخواد !!!!!!
فقط میتونم بگم برای مسیولای خواب زده متاسفم !
چندسال دیگه فکرکنم جوونه ایرونی بافوق ودکتری بایدبره زیردست کارفرمای افغان !
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
10
11
شب کریسمس توی آلمان تعدادی مهاجر به جرم تجاوز دستگیر شد که افغانی لاشون نبود ولی چند تا ایرانی عوضی جزشون بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
سند ومدرک بده وگرنه بی خودی حرف مفت و زر نزن افغانی عوضی . وتعجب میکنم چرا پارسینه کامنت هایی که افغان به ایرانی توهین میکنه تایید میکنه ولی کامنت ایرانی رو نه..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
چرت نگو ما دکتر صمیعی را اونجا داریم.مهاجران ایران اکثرا رتبه های برتر کنکور هستندکه بسیار باسواد و با فرهنگ هستند
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
دهنتو ببند اسم ایران رو به دهنت نیار محمود با پرچم المان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
چرا جو میگیرتون و فحش میدید خوب راست میگه!!ما جرای یارو تو برزیل که از مقامات بود اون یارو تو کره جنوبی!!و.......بابا ما ایرانی ها هم خوب و بد داریم
Drexler
|
United States
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
5
4
من هم با نظرات منطقى سيد مجيد و ساير كاربرانى كه خواهان اخراج افغانى ها از ايران هستند، موافقم

هر چى كه باشه اكثرا اقامتشون غير قانونى هست و فرصت هاى شغلى رو براى اقشار پايين دست جامعه از بين بردن!

هر چند اطراف ما (در تهران) كه زندگى نمى كنن كه بخوان مزاحمتى ايجاد كنن و بيشتر در نواحى پايين شهر و شهرستان هاى تهران ساكن هستن و فقط براى اشغالگرى و دزديدن فرصت هاى شغلى (يعنى كار در پروژه هاى ساختمان سازى) به اينجا هجوم ميارن و اينجا رو به لجن ميكشن!

در جواب به كاربر ناشناس هم بايد بگم كه اكثر افغانى ها (چه تو ايران و چه كشور خودشون) از نژاد "هزاره" و هم چنين از نژاد بوميان دراويدى (كه تو پاكستان هم هست) هستند و فقط درصد كمى از اونها بازماندگان آريايى هايى هستند كه به شمال هندوستان مهاجرت كردند!

در هر صورت خطاب به افغانى هاى غير قانونى و اشغالگر بايد بگم كه:

Go Away !!
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
6
4
طوری میگید ایران ایران... انگاری برای این بدبختا هر روز گوسفند قربونی میکنیم... خداوکیلی اگه آمریکا بگه ایرانیهای لس آنجلس حق ثبت نام در مدارس و حق درس خوندن ندارن چیکار میکنی؟ ما به این بدبختا اجازه تدریس توی مدارس نمیدیم... بیمه و یلرانه و بیمارستان دولتی و شناسنامه و احترام و اجازه ورود به مسجد که خانه خداست و اجازه تأسیس شرکت و اجازه استخدام در ادارات و.... که کاملا ممنوعه... بعد میگیم رئیس ناسا ایرانیه... باهوشترین فرد دنیا ایرانیه... چرا اینقدر نژادپرستیم... آخر نئو نازی هستیم... افغانی یک انسان است... او هم خوب و بد دارد... تنفر تا کی؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
آفرین افغانی یه انسانه
پس چرا اصرار داره این همه حقارت رو تحمل کنه .
مطمئن باشید اگه با ایرانی های لس آنجلس این طوری برخورد بشه آمریکا رو ترک می کنند ولی افغانی ها انکار نه انگار
لطفا ایرانی های شریف را با افغانی هایی که حقارت می پذیرند مقایسه نکنید
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
شما لطفا سیاه نمایی نکن اجازه همه اینها که برشمردی رو دارند بیمه و یارانه هم فکر میکنم فقط به ایرانی پرداخت میشه که بدیهی هستش
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
چرا چرند میگی؟ ایرانی های لوس آنجلس هیچکدامشون دزدکی و قاچاقی نرفته اند اونجا و دزدکی و قاچاقی هم اونجا نمانده اند. تازه همشون یا خودشون بیزینس دارند و یا در مراتب بالای شغلی در دولت و شرکتها هستند یعنی کلی منفعت برای آمریکا دارند. افغانی ها ۹۰ درصدشون دزدکی و قاچاقی به ایران آمده اند و دزدکی هم در ایران مانده اند بدون اینکه اصلا خود را به مقامات ایرانی معرفی کرده باشند و درخواست اجازه ی اقامت کرده باشند. ۹۸ درصدشون هم برای ایران هیچ منفعتی ندارند چون در مشاغل پایین و غیر تخصصی کار می کنند که هر ایرانی ای قادر به انجام آنها هست. پس استدلال الکی نکن و اگر قادر به استدلال نیستی اصلا در بحث ها دخالت نکنی بهتره.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
5
2
عجب حالا اگر این تبلغ یک شرکت المانی بود همه به به چه چه میکردند...خجالت بکشید این فقط تبلغ یک شرکت ساختمانی ساذه است..حالا خوبه تو خود افغانستان چندین شرکت ایرانی دارند کار میکنند..بسه بابا خز بازی
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
ریشه فتنه رو باید از بیخ زد کوچیکو بزرگ نداره اگه جلوشون در نیاییم میشن دیو سه سر شما لطفا راجب همون کشوری که با پرچمش میای نطر میدی اظهار نظر کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
5
3
من نمیدونم چرا اینایی که خارجند کاسه داغتر از آشند حالا اونجا کار دارید یا افغانی کارتون را گرفتند
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
ایران متعلق به تمام ایرانی ها است هر کجای دنیا که باشند.
یه افغانی حق نظر دادن در مورد امور ایران را ندارد
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
این حرفت خیلی مسخره است. مگه ایرانی خارج از کشور ایرانی نیست و دلش برای مردمش نمی سوزه؟ مگه ایرانی خارج از کشور فامیل و قوم و خویش در ایران نداره؟ اتفاقا ایرانی های خارج از کشور خیلی بیشتر دلشون می سوزه چون در خارج به چشم می بینند که این خارجی ها چطور پشت هم هستند و برای مردمشون مایه می گذارند حتی اگر اون سر دنیا هم باشند. اما متاسفانه در ایران فرهنگ فردگرایی و منفعت طلبی فردی را حاکم کرده اند و همه فکر می کنند وقتی کسی از اون محیط رفته بیرون دیگه اصلا نباید به دیگرانی که اونجا هستند فکر کنه. بهتره طرز فکرتو اصلاح کنی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
4
5
افغانها مثل قارچ وسرطان دارن ایران رو پر میکنند مگه نمیبینید باکمال پرویی میگن شهید مطهری افغانی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
شهید مطهری که عمرش کفاف نداد برای ایران کاری اساسی انجام بده و خیلی زود بدست منافقین کوردل به شهادت رسید!حالا اگه افغانیها میخوان بیان و پسرش را ببرن برای خودشون!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
ناشناس13:49پسرش تو انتخابات تهران جز نفرات اول است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
6
5
مگر ایرانیها در خراج مرتکب جرم جنایت نمی شوند ؟؟؟ ایا باید اخراج بشن؟؟ شما که هر روز مرگ بر امریکا میگید تو ایران ایا چوبشون ایارنیها تو امریکا میخورن؟؟؟ کمی انصاف خوب چیزیه.....
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
یه فرقی هست
آمریکا مهاجر پذیر هست و تبعیت و اقامت میده
ولی اگه 10 نسل افغانی هم تو ایران به دنیا بیاد باز هم ایرانی نمی شوند و باید بروند
چون ایران مهاجر پذیر نیست
دوست گرامی مشکل از اصل قضیه است ، اصلا نباید ایران بیایند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
4
7
برید از این خاک اهورایی برید بیرون برید مزاحم اعراب شوید کویت سعودی امارات...
به ناشناسی که گفته افغانیه شهدای حرمم داریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
2
4
دوست عزیز اون شهدای حرم شیعه هستن وبیشترشون درمشهدوقم هستن و جمعیت بسیار اندکی هم هستن. ولی اکثریت افغانها ی ایران سنی هستن !
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
مگه دین و مذهب مهمه ؟؟؟!!!
افغانی افغانیه دیگه چه شیعه چه سنی و حتی غیر مسلمان فقط یه پاسپورت داره اون هم پاسپورت افغانی
كيا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
8
5
اكثر افغانها انسانهايي آرام وكاري هستند، وبدليل نداشتن سران بافكر بخاطر لقمه اي نان، به ايران مهاجرت ميكنند، البته به ايندليل كه خود ايرانيها، حاضر به انجام كارهاي سخت، نيستند.. در مقايسه افغانهاي مهاجر با ايرانياني كه به ژاپن و كشورهاي ديگررفته اند، ميبينيم كه اكثرآنها خيلي با اخلاقتر از اكثرايرانيها هستند، البته تك وتوك هم نخاله تو هر قومي پيدا ميشه كه اجتناب ناپذيره،،
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
لطفا اصلا مقایسه نفرمایید که قابل مقایسه نیست
شما تو تمام جامعه ی افغان ایرانی یه نفر مثل پروفسور سمیعی مثال بزنید ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
پاسخ مهدی:: اولا پرفسور سمیعی پرورش یافته دانشگاههای غربه نه ایران، . در ثانی اکثر مفاخر ایران در قدیم مربوط به سمرقند،بلخ، بخارا، فاراب و ... اهل تاجیکستان و افغانستان کنونی هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
2
6
افتخار دولتمردان به این است که یک وجب از خاک ایران را در هشت سال جنگ به عراقیها ندادند ولی چرا به دادن وجب به وجب ایران به افاغنه افتخار میکنند چه فرقی بین متجاوز عراقی با متجاوز افغانی است؟ ترحم بر افاغنه تیزدندان جفاکاری بود بر ایرانیان
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
4
ناشناس 15:32کویت کجا اقامت میده؟ ازدواج با دخترای کویتی پیشکش . بابا ویزای سه روزی به ایرانی ها و افغانیها و و عراقی ها وسوری ها نمی ده
کجای کاری عمو . ما توخوزستان ز ندگی میکنیم هزاران جوان ایرانی منتظرن برا کار برن کویت راه مون نمی دن اوقت شما میگی اقامت و ازدواج با دخترای کویتی وا...این دیگه از اون حرفاست.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
6
4
واقعا حالم از این همه بیگانه ستیزی در این کامنت ها بهم میخورد. حالا بازخوبه که اینها با ما هم دین و هم زبان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
مزخرف نگو. در همون آلمان که تو هستی اگر یه خارجی بدون اجازه و غیر قانونی وارد بشه و بمونه هیچ حق و حقوقی بهش که نمیدن هیچ تازه به محض اطلاع پلیس دستگیر میشه و اخراجش می کنن. تا زمان اخراجش هم باید در زندان باشه و نه در خیابان و جامعه.
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
تو فرانسه خوبه؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
ما با نصف دنیا یا هم دین هستیم یا هم زبان
این هم دین ها یا هم زبانان باید مزاحم ما بشوند ؟؟
افغان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
4
3
انسان باشید دسته کم سعی کنید.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
آفرین سعی کن انسان باشی و این همه حقارت نکشی برو به سرزمین خودت
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
تو سعی کن انسان بشی و بدون اجازه مزاحم دیگران نشی و وارد خانه ی آنها نشی. اگر هم شدی وقتی با زبان انسانی بهت گفتند برو بیرون خودت سرتو بندازی پایین و بروی بیرون از خانه ی مردم.
به محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
4
6
چندتا افغانی هم تواون گروهی که توالمان به یه دختری تجاوزکردن بوده .

بعدم الان عهدبوق نیست که هردروغی دلت خواست به خورد مردم بدی .
یه سرچ ساده رو دیگه همه بلدن.
افغانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
6
3
جواب ابلهان و نادانانان که از تمام قوانین بین المللی بی خبرند خاموشی است
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
تو اگه حقوق بین الملل میدونستی غیر قانونی تو ایران نفس نمیکشیدی افغانی
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
زندگیتون رو حرام و نادیده گرفتن قوانین بین الملل بنا شده تازه می گید قوانین بین الملل؟!!!!!
خوبه براتون مطالعه اش کنید ببینید حق ورود و اقامت تو کشوری که مهاجر پذیر نیست رو دارید ؟
به محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
4
5
میدونی فرق یه ایرونی ویه افغانی تو چیه ؟
افغانی وقتی به یکی تجاوز میکنه اونو میکشه تا رده پایی ازخودش بجا نذاره

ولی ایرانی وقتی به یکی تجاوز میکنه
بعد ولش میکنه میگه یه غلطی کردم ولش میکنم تادوتاغلط نشه
حالا بگذریم که دروغ گفتی اخه توخبراهست که چندتاافغانم تواون گروه متجاوزبوده
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
4
7
همه جاي دنيا مهاجر قير قانوني حق كار نداره اما تو ايران جووناي ايراني بيكارن و جوونهاي افغاني سر كار.من با افغانها مشكلي ندارم اما در كشوري كه اين همه مشكل هست نبايد اين همه مهاجر غير قانوني باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
بنظرم صاحبان کار که افغانی استخدام می کنند وطن فروش هستند.مگه نه اگه جنگی رخ دهد باید جوانان ایرانی از مرزها حفاظت کنند؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
میدونی علتش چیه؟ اینه که افغانی ها دستمزدهای پایین می گیرند و اینطوری سود صاحب کار که در خیلی موارد دولتی ها هستند میره بالا. اون سود هم که تو جیب مردم ایران نمیره فقط تو جیب بالایی ها میره. برای همینه که دوست ندارند افاغنه را از ایران بیرون کنند. حالا متوجه شدی؟
افغانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
3
3
سایت پارسینه چرا نظر من رو در مورد تیپ فاطمیون نمی ذار ی میترسی مردم کپ کنند
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
ما اصلا به فاطمیون کاری نداریم هر چی هستند برای خودشون هستند ، اصلا برای ما مهم هم نیست
leonly boy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
2
5
بودن افغانی ها تو کشور ما فقط بخاطر منافع یه عده سرمایه دار از خدا بی خبره وگرنه با ی گشت تو خیابونا می فهمید ما چقد جوون بیکار داریم جوونای ایرانی دارن نیستو نابود میشن اونوقت یه عده هنوز سنگ افغانیارو به سینه می زنن.....چراغی که برخانه رواست بر مسجد حرام است
farhad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
6
3
شما فارس ها و افغان ها یه ملتین دیگه یه مرز جداتون کرده بیخودی افغانی افغانی نکنین شما هم نژاد و هم زبان هم هستین یه مرز باعث این همه حرف شده ؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
شما اگه ایرانی باشی خوب می دونی که بالا تر از قومیت برای ما ایرانی ها ملیت ما هست و بین اقوام ایرانی برتری وجود ندارد
٢١١
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
5
3
بين افغاني وايراني وعرب فرقي نيست همه انسانيم و باهم برابر الله اكبر از دست مردم
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
همه انسانیم و برابر و اصلا کسی در مورد افغانی هایی کهتو افغانستان زندگی می کنند نظر بدی نداره
بحث سر افرادی است که با وجود نخواستم ایرانی ها می خواهند به زور و اسرار تو ایران زندگی کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
5
3
ما دیگه زیاد کلاس میذاریم برا افغانی ها .
آلمان با اون آلمانیش کلی از اینا می پذیره. اگر توجه کنی اروپا و آمریکا کلی مهاجر از کشور های فقیر میگرند یعنی ما از اونا بالاتریم یا سیاه هایی که میرن فرانسه یا جاهای دیگه اروپا.بیخود نژادپرستیم.اینجوری باشه ما هم 6 میلیون مهاجر تو کشور های دیگه داریم.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
کشورهای دیگه مهاجر پذیر هستند ولی ایران مهاجر پذیر نیست تفاوت در اینجاست
مردبزرگ ایران زمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
3
4
اکثرشماها ایرانی اصیل نیستید ایرانی اصیل اولا منصف باعاطفه باشرف باوجدان ومهمان نواز هست انچه مسلم است دربین افغانیها وایرانیها وسایرین گل وجود دارد افرادی زحمتکش بامرام باشعور وجوددارند ودربین تمام ملتهای دنیا افرادبزهکار پلید هم وجود دارد ایرانی هم داریم که نامزد نازنین خودرا کشته ومثله کرده وتکه تکه درگوشه هایی از شهر انداخته پدری پسر وهمسر خود رادرخواب خفه کرده وتکه تکه کرده وووایا میتوان گفت ایرانیها قاتل وبیرحم هستند دراروپاغرب زاپن ووو هم وضعیت همینگونه است مردی 33دختر بچه رادرانگلیس تجاوز و قطعه قطعه کرده ودریخچال گذاشته وبعنوان غذا استفاده میکرده است مردی بلزیکی 20سال دختربچه خودرادرباغی پنهان وبه اوتجاوز میکرده وووحال افغانیها هم احساس دارند ودربین انها هم افراد بزهکار هست پس از اراجیفی چون ناموس وغیرت وچرت وپرت برای مقاصدت استفاده نکن انها هم انسانند وحق زندگی دارند چرا ازان افغانیهای مظلوم وایثارگری که دردفاع مقدس درکنار ایرانیها برای دفاع ازایران دربرابر صدام وامروز درکنار مدافعین حرم همراه وهمپای ایرانیها درسوریه مرتب شهید میشوند سخنی نمیگویی چرا مغلطه میکنی بدان ایرانی اصیل انصاف ووجدان وشرف دارد وخوبیها راهم دریک کفه ترازو قرار میدهد وحسن انها راهم میگوید اما ای دوستان امروز درایران هرکس بخواهد کارگری کند باشرف بنایی کند تعمیرات ساختمان با غیرت ومنصف انجام دهد بیکار نمیماند درد ومشکل بیکاران درایران افراد بیسواد نیستند وایرانیها امروز اکثرا اهل کار زور ودستی وبنایی وکارگری وکوره وونیستند مشکل بیکاری ایران افراد باسواد هست همه میخواهند پشت میز بنشینند انقدر هم مدرک وتحصیلات عالی زیاد شده که دیگر ایران به پزشک هندی نیاز ندارد وصادر میکند پس مشکل بیکاری هیچ ارتباطی به افغانی ندارد ایا ان ایرانیها یی که دراروپا المان بلزیک ووودست به جنایت میزنند باید امریکا واروپا تمام ایرانیها را فاسد بزهکار بداند وبیرون کند منطقی قلم بزن اگر پیرو علی ع هستی ومظلوم کشی نکن اوهم مثل توحق وحقوقی دارد همانگونه که تودرغرب واروپا حق وحقوقی داری حتی ان افغانی هم که بزهکار میشود توسط یک ایرانی وادار تحریک وساپورت میشود پس حقیقت بین باش افغانی هیچ ضرروزیانی برای ایران ندارند الا انها که قاچاقی وراه غیر قانونی وارد ایران میشوند انهایی که درایران هستند برای ایران منفعت هم دارند اما بدان برای نوشته های تو ای سید هیچ فرد باشعور فهیم منطقی منصفی عادلی ارزش قایل نیست اما انها که خلقت ومفهوم افرینش نمیدانندبدانند تمام انسانها نسل ادم وحوا هستند ونزاد مفهومی ندارد این حرفها برای تشکیل باند وگروه وحزب بوده وهست واقعیت همه انسانها یک نزاد هستند نزاد ادم وحوا / امگر اینکه قران رانفی کنید وطبق اربابان خود انسان راازنسل میمون بدانید که میمون هم فرقی نمیکندکدام نزاد اریایی زرمنی عرب لر افریقایی وووبنامیم که دراصل چون میمون هم افریقا بوده پس تقریبا همه نزاد افریقا محسوب میشویم پس درهرصورت نزادها ساخته ذهن گروهها وباندهای شیطانی هستند ولاغیرافغانستان یکی از استانهای ایران بوده است زبان تاجیک وافغان گواه این امرهست من وتوامروز فارسی واقعی نمیتوانیم صحبت کنیم چون مورد تمسخر واقع میشویم مفهوم این جمله /رییس دایره حمل ونقل مستقیم /میدانی به فارسی واقعی چه میشود /سرنشین گردکی اورد وبردت سیخکی/اما میدانی اگر افغانها درایران نبودند امروز کارگر روزی یک میلیون واستاد 2میلیون تومان دستمزد طلب میکرد ند وووو
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
اولا به اون شوری که جنابعای گفتی هیچ وقت نمیشه دوما اشکال نداره صد میلیون هم طلب کنه نیروی ایرانی بهتره تا بره جیب یه خارجی جوان وطنم ایران بخوره بهتره تا یک حارجی
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
کاش نبودند و کارگر ایرانی روزی داشت
در ضمن یعنی شما هر کی در خونه ات رو بشکنه و بیاد تو راهش می دی
در شگفتم از نام ایرانی که رو خودتون گذاشتید .
ایرانی اصیل در برابر هجوم به سرزمینش غیرت داره و نون سفره کارگرهاشو جلوی بیگانگان نمی ندازه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
6
5
افغانی که میان سایت باعث تقویت زبان فارسی می شوند.پارسینه اسم سایتت بزارن افغانینه
حسین خان بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
6
7
گوش افغانی را بگیرید بندازید بیرون
پاسخ ها
کیا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
لابد تو میخای جای اونا کار کنی. هروقت خاستی حمالی و کارگری کنی، اولویت با شماست.
به farhad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
2
1
افغانستانیها چندتا ملیتن که هیچ کدومشونم فکرنمیکنه نژادوملیتش بااون یکی یکیه ! هرکدومشون نژادوملیت خودشوبرترازاون یکی میدونه . پشتون وتاجیک وهزاره وازبک و...الان ما پشتونیم یاهزاره یاتاجیک ؟!اونوقت توچطوری فکرکردی مابااونها یکیم ؟ !
طبق اخرین تحقیقات ژنتیکی که بایه سرچ پیدا میکنی افغانها بامغولها وچین وکره وژاپن تقریبا ازیه نژادن نه ما ومانژادمون بااونها متفاوته !

اون وقتم که مابااونا یکی بودیم فقط باهراتیها یکی بودیم که اونا فرقه مذهبیشون باما فرق داشت به خاطرهمین به خواست خودشون زمان قاجر ازما جداشدن اونایی هم که ایرانو دوست داشتن ازهرات اومدن ایران ! الانم که هرات جای بهتری شده ازهمه جاه هامهاجرت کردن به هرات ٫دیگه هراتیاهم ایرونی نیستن . ا

شما خودت کجایی که حرفات انقدرسطحیه واحمقانست ؟!
چون الان اگه یه کانادایی بخواد بره امریکا وبا یه امریکایی ازدواج کنه چقدرشرط وشروط داره که نکنه ازدواجشون سوری باشه وکانادایی بخواد تابعیت امریکارو بگیره ! بعد تو مثل عهدبوق میگی مرز چیه ؟!!!!!!
به افغانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
3
3
چی میخوای درباره تیپ فاطمیون بگی ؟ میخوای بگی اونها افغانین ؟
اولا اونها شیعن درصورتیکه اکثرافغانهای ایران سنی هستن !
دوما به شما چه ارتباطی داره تیپ فاطمیون ؟!
وقتی خودت نشستی ازامکانات ایران استفاده میکنی بعدهی میای کامنت میذاری راحت لم دادی جلوی سیستمت !توروچه به اون افغان تیپ فاطمیون که توسختی وسرما داره ازجونه خودش مایه میذاره ؟
سوما اون برای اعتقادش رفته اونجا نه مثل تو که برای راحتی ولم بیشترت اینجا هی کامنت میذاری .
افغانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
5
نه میخام بگم که اگر افغانی های تیپ فاطمیون به جای سوریه اگه تو افغانستان میجنگیدند ما آواره نمیشدیم
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
2
1
واقعا ، این مزخرفات ارزش به نمایش گذاشتن را داره ....
سید افغان از فرزندان ابو یعلی قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
5
2
همین الان هم کسی به حرف حق توجه نمی کنه من خودم یه افغانیم یادم میاد که بزرگی از خوتون مردم رو نضیحت میکرد که آقا مدرک گرایی رو از سر مردم بندازین که عاقبت خوبی برا اینده کار مردم نداره !!!!کی به حرفش گوش داد من خودم هم اون موقع داشتم در مورد دانشگاه رفتنم تغییر عقیده دادم و به فکر یاد گرفتن یه کار شدم 3 سال مجانی تو یه کارگاه کار کردم تا یه کار رو یاد گرفتم خیلی بهم سخت گذشت خیلی تحقیر شدم فقط بخاطر افغانی بودنم که حتی صاحب کار به خیلی از شاگردها تجاوز کرده بود ! ولی من کار رو یاد گرفتم الان هم برا خودم کار میکنم ! ولی بچه ای که کل زندگیش رو دست به سیاه و سفید نزده چطور میخاد بره سره کار ؟ این همه مدرک بالای لیسانس کی میتونه برا اینا کار جور کنه ؟ دولتی که بالای 8 میلیون نفر حقوق بگیر داره با این همه خرج با عقل هیچ اقتصاد دانی جور در نمیاد فساد و رشوه تو دستگاها نظام بانکی فرو ریخته بدون هیچ آینده نگری فکر خراب مردم از درامد سود سپرده فرار های مالیاتی سنگین بی خیالی مسئولین تاثیر گذار و.... هزارو یک چیز رو چطور فقط میشه با بیرون کردن یه عده سرو سامونش بدین ؟! فقط میتونم بگم یا "صاحب الزمان ادرکنی" برای درک زندگی بهتر باید از خود شروع کرد کسی که عیب خود را پنهان میکند با آشکار کردن در دیگران آن را مخفی میکند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
1
3
آقای سید افغان همچین صحبتهای قشنگ می کنی که اگه کسی ندونه فکر می کنه شماافغانی نیستی ازروشنفکران غربی هستی حالا توی سه سال توامنیت تونستی توی ایران کاریادبگیری والان توی امنیت کامل زندگی می کنی خبر داری توی کشور خودت چه خبره شمااگه بیل زنی چراباغچه خودتونو بیل نمی زنی شماها اگه این قدر کاری هستید چرا کشور خودتونو نمی سازید از اون کشوری که هرکی ساز خودشو می زنه وسالهاست که امنیت را فقط توقصه ها می تونید پیدا کنید تورو خدا این قدر حرف مفت نزنید وخودتونو باایرانی ها مقایسه نکنید اگر ایرانی ها توآمریکا هستند همگی آدمهای ریشه دار وباسواد هستند کسی ازگرسنگی به آمریکا نرفته ولی افغانیهایی که در ایران هستند همه از بدبختی وگرسنگی وجنگ فرار کرده اندو سربار ایرانی ها شده اند
ناشناس
|
Belgium
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
6
3
خاک بر سر ادمهای نژاد پرست و احمق درود بر انساهای زحمت کش افغان که با صداقت و عرقه پیشانی زحمت میکشن ونه با دزدی و گدایی
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
1
2
ما که در کشوری مثل المان تابعیت داریم نمیخواهیم خودمان را المانی بدانیم و هر جا با افتخار خود را اهل افغانستان معرفی می کنیم انوقت خود را از کشوری مثل ایران بدانیم
پاسخ ها
سبحان شاهمرادی اصولگرا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
چرند نگو
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
1
1
افغانها انسانهای خوبی هستند.افغانها سالها چوب شوروی و امروزه امریکا رو میخورن.من افغانی زیاد دیدم اکثرا انسانهای معتقدی هستند.اگه هم بعضیاشون کارایی میکنند باور کنید خاص هستند.عامه اونطوری نیستند.نیایید با این کامنتها میزان بدبینی نسبت به این غریبها را بیشتر کنیم.اگه احتیاج نداشتند اینجا چیکار میکردند؟من خودم به شخصه مطمعا هستم طی چند ساله دیگه ماها باید برای کار کردن افغانستان بریم پس نذارین زیاد ازمون کینه به دیل بگیرن که گرفتن...
نام:
ایمیل:
* نظر:
روایت تصویری
نگاه دوم
تازه ها از هر سو
عکس خبری
دانلود و نرم افزار
ادبیات و شعر
موسیقی و فیلم
آگهی استخدام
آرشیو نرخ روز
پربازدید ها
نظرسنجی
میزان حضورتان در شبکه های اجتماعی در هر روز:
بین۱ تا ۳ ساعت
بین ۳ تا ۶ ساعت
بین ۶ تا ۹ساعت
بیش از ۹ ساعت
اصلاً استفاده نمی کنم