کد خبر: ۲۷۲۵۶۱
تعداد نظرات: ۹۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
یک تامل/
امروز ،اتحادیه ی اروپا با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق مخالفت رسمی خود را اعلام کرد.
پارسینه/آرش رازانی: امروز ،اتحادیه ی اروپا با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق مخالفت رسمی خود را اعلام کرد. اتحادیه اروپا به منطقه کردستان عراق ابلاغ کرد که با برگزاری همه‌ پرسی درباره استقلال این منطقه در شرایط کنونی مخالف است.

 این شبکه در خبری فوری اعلام کرد که اتحادیه اروپا ترجیح می‌ دهد که در شرایط کنونی با استقلال‌ خواهی "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق مخالفت کند.

این اعلام ،در پی آن صورت گرفت که مسعود بارزانی طی  مصاحبه ای با گاردین در هفته ی گذشته گفته بود:  سران جهانی تایید کنند که توافق "سایکس-پیکو" شکست‌ خورده است و باید توافق تازه‌ای برای آسان کردن راه برای تشکیل حکومت کردستان تدوین شود.

بارزانی گفت، جامعه جهانی پذیرفته است که عراق و سوریه دیگر هرگز متحد نخواهند شد و به اثبات رسیده است که همزیستی اجباری در منطقه اشتباه است.رئیس‌ جمهور منطقه کردستان عراق ادامه داد: «من فکر می‌ کنم [رهبران جهانی] درون خودشان به این نتیجه رسیده ‌اند که دوره "سایکس- پیکو" به پایان رسیده است. چه بگویند چه نگویند، واقعیت آن است اما دیپلمات‌ها محافظه‌کار هستند.در حالی که چهار ماه تا صدمین سالگرد توافق "سایکس-پیکو" باقی مانده، بارزانی گفت که وضع موجود مطمئنا به فروپاشی و تخریب بیشتر در منطقه منجر می‌ شود.وی افزود، استقلال که هسته مرکزی نیّات کرد‌ها برای دهه ‌های متوالی بوده است، اکنون از هر زمان دیگر "قابل‌ دسترس‌تر" است.

واقعیت این است که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، هنوز در پی رسیدن به رویای خاندان بارزانی است. خیال خام تاسیس کشور مستقل کردستان ؛که در خاندان بارزانی قدمتی صد ساله دارد .از زمانی که جد وی،"عبدالسلام بارزانی" به تحریک عوامل انگلیسی و به بهانه ی ظلم حکام عثمانی، بر علیه آن امپراتوری رو به زوال دست به شورش  مسلحانه ای  زد که منجر به دستگیر و اعدام وی شد.

 پس از او نیز "احمد بارزانی " با استفاده از اغتشاش و بی نظمی ناشی از سقوط دولت عثمانی این حرکت را ادامه داد اما از پس دولت سلطنتی دست نشانده ی انگلیسی ها در عراق برنیامد و نهایتا دستگیر و تبعید شد.

پس از جنگ جهانی دوم، بارزانی ها رنگ عوض کرده و برای رسیدن به قدرت ،از طریق "ملا مصطفی بارزانی" به سر سپردگی شوروی به عنوان فاتح جنگ جهانی دوم و از در اتحاد با "قاضی محمد" ،دست نشانده ی شوروی در ایران درآمد و به عنوان یک از ژنرال های برجسته ی وی در جمهوری خود خوانده ی مهاباد شناخته شد. دولت مستعجلی که با خروج شوروی از ایران و هم زمان با فرقه ی دموکرات آذربایجان از بین رفت و" قاضی محمد " نیز به دار مجازات آویخته شد.


اعدام قاضی محمد

در این شرایط هم ملا مصطفی دست از رویای اجدادی اش بر نداشت .به اتحاد جماهیر شوروی رفت و تبدیل به یک از بیشمار نطفه های آشوب در خاورمیانه شد. هنگامی که کودتای بعثی عبدالکریم قاسم حکومت سلطنتی انگلیسی عراق را از قدرت برانداخت، ابتدا ملا مصطفی بارزانی و پیشمرگه هایش از جانب شوروی برای تقویت بعثی های تازه برآمده به او پیوستند. اما همان سودای قدرت ،باعث شد که وی قضیه ی استقلال کردستان را مطرح و با حکومت بعثی عراق نیز وارد نزاع مسلحانه شود.

از اینجا بود که سرویس های اطلاعاتی بلوک غرب آن روزگار با شاخک های موساد و ساواک، این خاندان را به عنوان عنصر مستعد شناسایی کرده و با تجهیز و پناه دادن به وی در ایران، او را به قسمتی از گروکشی بین دولت پهلوی و عراق بعثی تبدیل کردند. ملا مصطفی بارزانی با کمک ایران و تجهیز اسرائیل علیه دولت عراق جنگید و مناطقی را نیز متصرف شد، اما پس از پایان مناقشه بین ایران و عراق و قرارداد الجزایر، شاه از حمایت او دست برداشت تا مجددا خاندان بارزانی از رویای شان دور شده و آواره و کوه نشین شوند.

هم زمان با انقلاب اسلامی، ملا مصطفی بارزانی بدون دست یابی به رویای اجدادی اش فوت کرد و مسعود بارزانی، رهبر این فرقه شد. در طول سالهای جنگ بین ایران و عراق و تحت تاثیر شرایط جنگی منطقه، موفقیت خاصی نصیب این گرو نگردید تا سال 1991 و جنگ اول خلیج فارس، دولت های غربی با حمایت از وی و هدیه کردن اقلیم کردستان با تعیین منطقه ی پرواز ممنوع برای دولت عراق، وی را به تعبیر ناقصی از رویای قدرت و استقلال رساندند. آن هم در شرایطی که انتفاضه ی شیعیان عراق با چراغ سبز آمریکا به فجیع ترین شکل ممکن توسط ارتش بعثی صدام به خاک و خون کشیده میشد.

از آن هنگام تا کنون، مسعود بارزانی بر این کرسی لرزان نشسته است. کرسی ای که برای حفظ آن ،حتی از جنگ داخلی با کردهای هم نژاد خود هم روی گردان نبوده است. قدرت و ثروت بادآورده ناشی از فروش نفت شمال عراق و جریان آزاد انواع قاچاق و تاسیس مراکز عیش و نوش و قمار در شهر های اقلیم ، وی را به چنان باوری از تعبیر خیال خام اجدادی اش رسانده است که دم از نا معتبر بودن مرزهای فعلی منطقه می زند. اما اینکه کردستان بزرگ وی بر چه پایه ای جز اوهام اجدادی اش استوار است،کسی نمی داند!

تشکیل کشور مستقل کردستان ،بیش از هر چیز با موانع بزرگی درون کردها مواجه است. حزب اتحاد میهنی کردستان عراق، به ریاست جلال طـالبانی، رئیس جمهوری سابق، پایان «توافق استراتژیک»، خود با حزب دموکرات، به رهبری مسعود بارزانی را اعلام کرد و خواهان اجرای تغییرات در نظام حکومتی اقلیم کردستان شد. حزب اتحاد میهنی اقلیم کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی و حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، رئیس این اقلیم در سال 2005 توافق‌نامه‌ای استراتژیک را برای توزیع پست‌ ها میان دو حزب و پایان ‌دادن به اختلافات و درگیری ‌ها میان خود امضا کردند. در نقشه راهی که اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق به حزب دموکرات به رهبری بارزانی ارائه کرده، آمده است: اتحاد میهنی خواهان اجرای تغییرات در نظام حکومت و ایجاد راهکار مناسب برای حل مشکل ریاست پارلمان است و از حزب بارزانی می‌خواهد تا درباره موضوع بودجه و نفت با شفافیت برخورد کند.

همچنین، کردهای سوریه و ترکیه نیز چندان روی خوشی با چنین کشور کردی نخواهند داشت، چرا که از زد و بند دولت اقلیم با دولت اردوغان به شدت نا خرسند اند و از طرفی، به عنوان نحله ی فکری مشترک منشعب از "آپوئیسم" عبدالله اوجالان با سیستم سوداگرانه و اسرائیلی بارزانی تفاوت های عمیق ایدئولوژیک دارند. طبق آنچه دو سال پیش توسط روزنامه ی «ملیت» چاپ آنکارا فاش شد، "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر وقت ترکیه و "مسعود بارزانی"، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از پایان جشنواره "دیاربکر" نشستی در هتل محل اقامت خود با حضور مسئولانی از طرفین از جمله "احمد داوود اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه برگزار کردند.

طرفین در این دیدار به توافقاتی دست یافتند که یکی از بندهای آن  توافق طرفین برای حمایت از فرایند حل و فصل مساله کردها در ترکیه که بارزانی متعهد به حمایت قاطع از آن شد و همچنین در بندی دیگر؛ برسر مخالفت با اقدام «حزب اتحاد دمکراتیک» کُردهای سوریه برای اعلام حکومت خودگردان و اداره خودگردان موقت مناطق کُردنشین سوریه تا زمان حل بحران این کشور توافق گردید. این توافق ،خود گویای اختلاف عمیق بین کردهای سوریه و ترکیه با آنچه بارزانی به نام ملت کرد انجام میدهد ،است.
از سوی دیگر، در شرایط فعلی جنگ داخلی در سوریه و وجود معضل بزرگی بنام داعش، هیچیک از کشورهای بزرگ جهان از ایجاد معضل جدیدی به نام دولت مستقل کردستان استقبال نمی کنند. فرضیه تشکیل این دولت استقلال چهار کشور ایران، ترکیه، سوریه و عراق را تهدید می کند و این کشورها در شرایط فعلی مورد حمایت کشورهای بزرگ –ولو با ترکیب متفاوت- قرار دارند. آنچه که منافع همه ی این کشورها را تهدید کند قطعا مورد حمایت کشورهای بزرگ جهان قرار نخواهد گرفت زیرا منافع احتمالی ناشی از ایجاد این کشور کوچک، قطعا به ضرر ناشی از قطع ارتباط با کشورهایی نظیر ایران یا ترکیه نمی ارزد.

اعلان اتحادیه ی اروپا به دولت بارزانی، تلنگری دیگر بود که او را از غرق شدن در سودای اجدادی اش باز دارد. هنوز لقمه تشکیل کشور سنی در جغرافیای عراق و سوریه در گلوی فتنه انگیزان ش گیر کرده و راهی برای فیصله ی آبرومند آن پیدا نشده است. در این شرایط، خام طمعی بارزانی را هیچ کشوری بر نخواهد تابید. اقلیم کردستان، به واسطه ی بارزانی ها روزی  بازیچه ی فتنه ی اسرائیلی است و روز دیگر ،آلت دست رجب طیب اردوغان. به راستی تا چه زمانی مردم کرد منطقه باید تاوان خیال خام آباء واجدادی بارزانی ها را باز پس دهند؟
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۶
بختیاری آریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
28
249
من خودم هفت پشتم بختیاریه وبا کوردها ازیک ریشه هستیم جناب مسعود بارزانی متاسفم برای شما ، به جای اینکه درجهت بازگشت کوردستان سوریه ،عراق ،ترکیه به ایران تلاش کنی خواهان جدایی هستی خاک بر سرت، این آرزو رو به گور خواهی برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
آینه روزی که گرفتی به دست خود شکن آن روز مشو خود پرست
یک آریایی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
من خودم کوردم . با درود به هموطن قیور بختیاری ودیگر هموطنان عزیز ایرانی ام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
به بختیاری آریایی سلام میرسونم . همیشه نظرات خوب و زیبا میدهی و آدم رو شاد میکنی . مخلصتم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
اون کاربر با نام ( یک آریایی ) مشکوکه . شاید عمدا املای کلمه غیور رو اشتباه نوشته .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
ان شاءالله این آرزو را به گور خواهد برد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
البته این اشتباه است که دیگر مناطق سرزمین های دیگر را به خاطر حتی توهم مال ایران دانست چون تمامیت ارضی کشور های منطقه مال خودشان است و خوش بختانه این یک خیال خام است.
اما من موافقم سرزمین و زبان تمام اقوام در ایران در منطقه ی خودشان رسمی شود و نوعی فدرالیسم حاکم شود البته با احترام به تمامیت ارضی و مخالفت با مرکزیت گرایی مطلق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
ناشناس۲۰:۲۴ موافقی چون تجزیه طلبی فقط تجزه طلبان کرد دنبال فدرالیسم هستن تا بلایی که سر عراق دارن میارن به سر ایران بیارن عراقیا بدجوری دارن تاوان اهداء پست ریاست جمهوری و فدرالیسم به کردها رو میدن جالبه هم پست ریاست جمهوری رو دارن هم برای خودشون مجلس و دولت و رییس جمهور و نخست وزیر دارن هم میگن میخوان عراق و تجزیه کنن مناطق کردنشین به هیچ عنوان نباید فدرالی اداره بشه تجربه نشون داده هم قبل از انقلاب هم بعد از انقلاب همون سال 59 چطور دنبال ایجاد حکومت خودمختار بودن تجزیه طلبان کرد اشتباه و حماقت عراق و تکرار نمیکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
من کرد نیستم ترک هستم. در ضمن خیلی کشور های فدرالی هستند مثل چین امریکا و روسیه و المان و سوئیس و استرالیا واسپانیا.... اینکه در عراق کردها به دنبال تجزیه طلبی هستند به خاطر نوع بد فدرالی هست که عراق انتخاب کرده یعنی اجازه نیروی نظامی را داده. درز ضمن فکر می کنی با ندادن فدرالی مشکل حل می شود مسلما خیر چون از این طریق تجزیه طلبی شدت پیدا می کند چون در ایران مرکز گرایی و تبعیض قومی به شدت ادامه دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
ناشناس 00:23 چین فدرالی نیست خیلی دیگه از کشورهای دنیا هم فدرالی نیستند اینکه میبینید کردها در عراق دنبال تجزیه هستند برای اینه که از اول دنبال تجزیه بودند و فدرالیسم اولین قدم برای کردهاست برای رسیدن به تجزیه و تاسیس کشور خیالیشون.
ربطی به فدرالیسم بد و خوب عراق نداره نیت این کردها بر اساس تجزیه هست و ابتدا با فریب فدرالیسم جلو میان و کم کم کار رو به تجزیه میکشونن.
کسی که عاشق کشورش باشه از فدرالیسم به تجزیه نمیرسه ولی تاریخ نشون داده که کردها فقط عاشق کشور خیالی خودشون هستند.
در ضمن اون پرچمی که اونها همه جا علمش میکنند اصلا معنیش فدرالیسم نیست معنی اوت پرچم تجزیه هست خیلی باید ما بی هوش و حواس باشیم که معنی اون پرچم کذایی رو نفهمیم.
اصلا فدرالیسم در خاورمیانه یعنی شروع تجزیه.
شکیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
60
13
واقعا که عجب رویی دارید شما یکبار بازبان خوش گفتم اون عکس اعدام قاضی محمد نیست شما مخصوصا اون عکس اشتباهی رو میارید .
بعدش شما مگر سر پیازید یا ته پیاز که برای مردمی در خارج از مرزها تعیین تکلیف میکنید ؟ نترسید ناز و نوز ترکیه برای آمریکا واروپا اینقدر هست که غربیها باردیگر مثل زمان پیمان سور به کردها خیانت کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
شوکول جوش نزن شیرت خشک میشه
سیدجبار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
عشق است لرها همیشه به وطن پایبند بودند
فرزادصفویه
|
Canada
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
149
47
این کردا فازشون معلوم نیست تو ایران باشاه مشکل داشتن با جمهوری اسلامی هم مشکل دارن ، تو ترکیه با اتا ترک مشکل داشتن الان با اردوغان هم مشکل دارن ، تو عراق با صدام مشکل داشتن الان با عبادیم دارن ،تو سوریه هم که بابشار اسد اونجوری، چرا کلا باهیشکی حال نمیکنن بابا تو هرکشوری که هستید قاطی شید با اقوام دیکه وزندگی تونو بکنید دیگه همش جنگ واسلحه وتنبون کردی ویاغی گری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
اینایی که گفتی آدم حسابیند ؟؟ آتاترک و بشار اسد !! چه شخصیتهای معتبری . آتاترک که کشور ترکیه رو برسرزمین اتنیکهای دیگر بناکرد و هویت بیست میلیون کرد رو به عنوان ترک کوهی به سرقت برد . بشار اسدی که پدرش به کردها شناسنامه نمیداد. بله کردها آزاد اندیش هستند و اندیشه خودشونو دارن. دوما کردها از دوطرف ضربه میخورن هم از این احزاب کردی هم از طرف دولتهای مرکزی . با بیشعوری توهین هم کردی میتونم جواب توهینتو بدم ولی ازاین به بعد مواظب حرف زدنت باش .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
آقای ناشناس لابد در ایران هم به کردها شناسنامه نمی دادند و بهشون میگفتند پشت کوهی؟!
کردهای تجزیه طلب نه تنها آزاد اندیش نیستند بلکه از خداشونه که روز به روز فقر و بدبختی و کشتار در مناطق کرد نشین ایران و سوریه و ترکیه و عراق به پا بشه تا اونها بهانه تجزیه داشته باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
ناشناس۰۸:۵۲قربون آدم چیز فهم ترکیه با چراغ سبز خود بارزانی داره کوهستانهای قندیل رو بمباران میکنه و کردها رو میکشه اینا در برابر غیر خودشون فقط اتحاد دارن اونم تا وقتی پست ریاستیشون به خطر نیفته در جواب فاروق هم میگم تو میگی اگه همه دنیا جمع بشن مخالفت کنن من میگم آمریکا که سهله اگه همه دنیا هم جمع بشن و موافق تشکیل کشور خیالی کردستانتون باشن که به قول ناشناس با پرچم انگلیس همچین کشوری هرگز وجود نداشته کردها در نهایت همسایه همون 4 کشوری میشن که گروهکهای تروریستیشون بیشترین جنایت و خیانت رو در حقشون کردن و هرگز نمیتونن تعامل مثبتی با همسایگانشون داشته باشن و همسایگانشون هم ازشون متنفرن و در نهایت در دریای نفرت همسایگانشون غرق میشن استدلال اون ناشناس با پرچم آمریکا هم خیلی جالبه هر جاییکه که کردنشین میدونن و غیر کردها ساکن شدن اقدام دولتی بوده و اشغال سرزمینشون بوده لابد غیرکردها باید اونجا رو ترک کنن تا نژاد خالص کرد فقط اونجا باشه اما اینهمه کرد تو شمال و قزوین هست لابد حقشونه اونجا زندگی کنن یعنی کردها کلا حق دارن هرجا خواستن زندگی کنن حالا اگه به مقدار یک دهم این تعداد کرد مقیم شمال و قزوین یک دهم این تعداد قزوینی یا شمالی بره مناطق کردنشین فاجعه میشه وای میخوان مناطق کردنشین و تغییر بافت و هویت بدن اکثر غیر کردها در 4 کشور مخالف تشکیل کشور کردی هستن چون میدونن کشوری با اینهمه تروریست و نوکر غرب بلایی دائمی میشه در منطقه بلاخیز خاورمیانه مخصوصا که کردهای تجزیه طلب اسلحه به دست برای آدمکشی حتی از استفاده از زنان و دختران هم دریغ ندارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
کلا با دولت مرکزی و مدنیت و شهریت مشکل دارند .
سحر ساسانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
فازشون هویته میفهمی؟مثلا تو با اون زبان علمی و محترمانه ت اگه نفهمی از کجا اومدی و بابا مامانت مشخص نباشه کین اونوقت بهت بگن یه جا بشین شام نهارتو بخور زندگی کن...البته شاید تو بتونی اما اصیلترین و نجیبترین قوم خاورمیانه نمیتونن.من هم کوردم و هم از نوادگان صفویه لطفا اسم صفویه را از رو اسمت بردار و پالان سفتی پالان نرمی بذار.ضمنا جهت بالا رفتن سوادت برو تاریخ بخوان همان صفوی که بهش مینازی بیخ و ریشه شون کرد هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
خانوم ساسانی چطور بقیه اقوام ایرانی میدونن پدر مادرشون کیه فقط کردها نمی دونن؟!!!
مشکل این تیپ کردها هویت نیست مشکلشون هویت سازی جعلی برای خودشونه.
حکومت دیاکو و فرورتیش یعنی حکومت مادهای ایران رو به اسم خودشون سند میزنند میگن کردها حکومت داشتند قبل از کوروش.
عزیزم کردها فقط بخشی از مادها بودند نه تمام مادها و مادها گروه نژادی از زیر مجموعه اصلی آریایی ها بودند و ایرانی.
فرزادصفویه
| Canada |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
سحر خانم من جواب شمارو کامل ومبسوط دادم پارسینه منتشرش نکرد حس و حالشم نیست دوباره تایپ کنم ، ولی این سانسورچیت خیلی باحاله پارسینه تویه پست طرف میاد میگه فلان جام فلان سانته منتشرش میکنی و.......بی خیال اینجا ایرانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
سحر ساسانی بعید می دونم معنی علم رو بدونی!! اینهایی که نوشتی قبیله گراییه . علم ژنتیک(مثلا) ثابت کرده این حرفهای آریایی بازی مزخرفه . کردها هم جز عشایر بودند نشون به اون نشون که قدمت کمی در شهرنشینی دارند و شهرهای امروزیشون هم خیلی به روستا شبیهه و مناسباتشون روستاییه بیشتر . بعد تو میگی چند هزار سال بی وقفه تمدن داشتند ؟ تازه داشته باشند چه ربطی به قرن 21 داره؟ الان قومی به شدت عقب افتاده هستند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
صفوی هم کرد نیستند متوهم جان ، همونطور که مادها نیستند . جد پدریشون یه زمان در کردستان می زیسته و چند نسل قبل از اون از حجاز اومدند . پس اگه ردّ جد پدری رو بگیریم باید برسیم به حجار! فرهنگ صفویان فرهنگ آذربایجان بوده نه کوووردستان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
اون عزیز کوردی که دنبال پدر و مادر اجدادش میگرده.به ترتیب اعراب و کشورهای مورد حمله اعراب.
فاروق
|
Norway
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
87
22
دنیا چه بخواهد و چه نخواهد بلاخره روزی نه چندان دور کشور کردستان در خاورمیانه تاسیس خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
به همین خیال باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
کشوری که بر اساس جنایت و عقده از اقوام دیگه اونم در قرن جدید تاسیس بشه دیر یا زود از هم می پاشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
دنیا هیچ مشکلی با تشکیل دولت کردی نداره ما هم نداریم مشکل این هستش که کردها توان تشکیل دولت ندارند و اساس رفتاری خود را بر تقابل و انارشی گذاشتند حتی اگر خودشون هم دولت تشکیل بدنهند با دولت خودشون هم وارد نبرد مسلحانه میشوند.. به تاریخ مراجعه کنید کدام مدنیت کردی را میتوانید مثال بزنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
زرشک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
124
40
دوست عزیز کردهای تجزیه طلب با همه چیز و همه کس مشکل دارند حتی اگه پنجتا انگشتتون رو عسل کنید بذارین دهنشون بازم مشکل دارند چون هدفی جز تجزیه کشورهای دیگه و ساختن یک کشور جعلی نیست و بهانه هاشونم اینه که چرا به زبون مادری درس نخونیم چرا اینهمه به مردم ما ظلم شده؟ در صورتیکه اینها همش بهانست و اینا فقط خاک میخوان دقیقا مثل ترک های تجزیه طلب با این تفاوت که کردها کرد هستند اما گروهی دوم فکر میکنند که ترک هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
محض اطلاعت بگم درکردستان ایران مشکل زبانی وجود ندارد ومشکل زبانی رو بعضیهای دیگه دارند . چون کردی با سایر زبانهای قدیمی مانند فارسی پیوند ریشه ایی دارد . کردها زبان فارسی رو بهتر از فارسها ادا میکنند بدون اینکه به زبان شیرینتر کردیشون لطمه ایی وارد بشه یا به فراموشی سپرده بشه . درصد باسوادی درکردستان بالاست . این از مواهب ریشه دار بودن درسرزمین خود است . مشکل زبانی رو کردهای عراق و ترکیه دارن که ترکها وعربها سرزمینشون رو اشغال کردند . دوما کردها اگر بذارن خاک خودشونو دارن واحتیاجی به خاک کسی ندارند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
ناشناس 8:17 مغلطه نکن دوست گرامی.
خاک خودشون یعنی چی؟ کردهای ایران هم مثل تمامی اقوام دیگه خاکشون کشور ایرانه.
شما یه پرچم ساختگی و جعلی درست کردید که معنی اون پرچم تجزیه چهار کشور منطقه ست.
از طرفی گروههای کردی در ایران دائما بحث زبان کردی رو مطرح میکنند و اینکه از زبون مادریشون محروم شدند که دروغی بیش نیست و از طرفی همین کردها وقتی به تهران میان خجالت میکشن به زبون مادریشون حرف بزنند ولی دائم این بهانه محرومیت از زبون مادری رو دارند!!!
ترکها و عربها خاکی رو که اشغال کردند روزگاری مربوط به ایران بوده و کشوری به اسم کردستان در کل تاریخ وجود نداشته تا خاک کردها اشغال شده باشه.
اون چیزی که از دست رفته خاک ایرانه و مرزهای سیاسی ایرانه که در زمان صفویه از دست رفت نه مرزهای سیاسی کردها.
کردها از این مساله سو استفاده نکنند برای تجزیه کشورهای دیگه این مغلطه کاملا روشن و واضحه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
پرچم انگلیسی میدونی خیلی متعصب وعقده ایی وهمینطور مغرور و فحاشی . شما یکبار چشمهای نابیناتو باز کن نظرم رو به دقت بخون . من کی از تجزیه دفاع کردم برعکس از ریشه های مشترک زبانهای ایرانی مانند کردی وفارسی حرف زدم . بعد اون ادعات رو ازکجا در آوردی که کردها توی تهران خجالت میکشند کردی صحبت کنند . تو اصلا کردی متوجه میشی تا بخوان برات کردی حرف بزنن. اصلا تو چی هستی تا جلوی تو خجالت بکشن به زبون خودشون حرف بزنن. ماکردهای ایران مثل تو عقده ایی وحسود نیستیم و باوجود اینکه کردی رو باهیچ چیز دیگری عوض نمیکنیم اما زبان فارسی رو هم زبان دوم خودمون میدونیم و کلا درنوشتار و مطالعات از قابلیت زبان فارسی بهره میگیریم چون هر زبانی قابلیتهای مخصوص خودش رو دارد . زبان کردی رو در گفتار و مکالمات مابین خودمون و همچنین دراشعار کردی بکار میگیریم و این تعامل رو بدون هیچ مشکلی انجام میدهیم .تاروزی که جان در بدنمان هست این رویه ما است . بهتره بدونی کتاب قانون ابو علی سینا رو اول بار یک عالم کرد مهابادی با نام عبد الرحمن شرفکندی ملقب به ( ماموستا هه ژار ) به فارسی ترجمه کرد. درمورد ایشان وهمچنین استاد محمد قاضی تحقیق کن تا بیشتر آگاه شوی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
ناشناس 16:49 وقتی میگی خاک خود کردها این یعنی چی؟! از کی تا حالا کردها خاک و مرز سیاسی داشتند در کجای تاریخ؟
من سالهاست با تجزیه طلب های کرد و ترک و عرب در صفحات اجتماعی مشغول بحث هستم و تاریخ مناطق کرد نشین ایران و ..... رو خیلی بهتر از شماها میشناسم از سمیتکو و قبل از اون تا به امروز.
لازم نیست با من کردی حرف بزنند همین که با خودشون کردی حرف بزنند کافیه که آدم میفهمه گویا خودشون به زبون خودشون علاقه دارند من نمی دونم از کی خجالت میکشن از خودشون بپرس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
36
20
با سقوط موصل در اواخر خرداد 93، و عقبنشینی خودخواسته داعش از کرکوک، کوبانی و سنجار، رویایی بارزانی هم خودبه خود به واقعیت پیوست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
28
32
بارزانی ها فراماسیون و نوکر اینگلیس هستند
پاسخ ها
شناس
| United States |
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
معنی این حرفهایی که زدی قسم میخورم نمیفهمی چون اصلا فهم نداری تازه فراماسون ونوکر اینگلس شرف داره به دروغ گو ی دین به نرخ روزخور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
من خودم هم با این بارزانی و سایر به اصطلاح رهبران کرد حال نمیکنم . ولی اون املا نوشتنت تو حلقت .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
ببر مازندران
|
United States
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
17
35
هدف غربیها از کمک به اینها اینه که در صورت تشکیل یه دولت غیر عرب و با اکثریت سنی کردها این دولت به متحد و نوکر سنتی اسراییل و حیات خلوت آن در مجاورت ایران منجرخواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
33
3
پارسینه هم مثل خیلی از سایتهای بیشرف دیگست من یک مورد اشتباه عمدی رو تو این مقاله گفتم سانسور کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
ببخشید پارسینه عذر میخام .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
از بالا تا پایین نظر قومی قبیله ای دادی ادعات میشه از فارسها هم بهتر فارسی رو ادا میکنید با اون عذر میخوام نوشتنت (عذرمیخام)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
23
11
مطمئن باشین اونا استقلالشونو میگیرن و شما هم اینقدر حسودی نکنین چون هیچ ربطی هم به شماها نداره و بیخودی خودتونو ضایع نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
اونا چی هستن که ما بخوایم بهشون حسودی کنیم چرا مثل بچه های 5 ساله نظر میدی اتفاقا به ما هم ربط داره و مخالفت ما بخاطر تروریستهای وحشی کرد که بعدا تبدیل میشن به ارتش اون کشور خیالی در اینکه به لطف آمریکا بالاخره کردستان عراق کشور میشه که شکی نیست منتها در اینکه خیلی زود اون کشور تاسیس شده به لطف آمریکا اول باعث شر و مصیبت برای همسایگانش میشه و در نهایت نابد میشه هم شکی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
زمانی که اونها استقلالشون رو میگرن ما دیگه نیستیم که حسودی کنیم چون اول باید همه ما ها رو لای خاک کنند بعد بتونن ذره ای از خاک ایران رو جدا کنند.
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
9
33
به لطف ما تو ایران دولت محلی نداریم .
تمیدوارم تمامی این اقوام با هم یکسان بشن .
در کل تجزیه برای هر منطقه ای خطرناکه. ان شا ا... در عراق و سوریه و ترکیه این اتفاق نمی افته
و در مورد ایران تقریبا بعیده که آشوبی به وجود بیاد
و اگه این وطن فروش ها برای جدایی کردستان ایران نقشه ای کشیده باشند قطعا سرکوب و مرگ تنها چیزی است که نصیبشون میشه.
به امید پیروزی و سربلندی هر چه بیشتر ایران عزیز و تمامی اقوامش
و نابودی تمامی خائنین و وطن فروشان
Gestapo Agent
|
United Kingdom
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
25
8
پارسينه كامنت قبليم رو چاپ نكردى؛ پس اينو چاپ كن لطفا (واجبه):

ناشناس احمقى كه يه پانتورك كثيف و خائن هستى!و با پرچم انگليس كامنتهاى ضد كردى 08:52 و 08:59 رو گذاشتى! فكر كردى همه مثل خودت خ-ن و نميفهمن! توى احمق با اسامى جعلى مثل كامنت "يك آريايى" سعى در تخريب و توهين به كردهاى ايران رو دارى! اما زهى خيال باطل! من خودم فارسم و ساكن پايتخت! ولى كردهاى شريف ايران رو كه جزئى از وجود ما هستن، كلى
دوست داريم! و بر عكس از پانتورك هاى (پارسينه سانسور نكن، گفتم پان تورك!) فتنه گر و شيطان صفت و احمق مثل تو متنفريم!

هر چند تو پست مربوط به داعش هم برات كامنت گذاشتم كه هنوز چاپ نشه!

نميدونم چرا احساس مى كنم تو با آى پى هاى آلمان و آمريكا (هر چند اشخاص ديگه هم اين دو تا آى پى رو دارن ولى قابل تمايز هستن) و آى پى مخفى و آى پى اسپانيا و جديدا انگليس مرتبط هستى
ناشناس عزيز 08:37 با پرچم آمريكا اصلا به اراجيف اينا توجه نكن و بدون كه ما دوستتون داريم

و اما تو پانتورك، نميدونم چرا احساس مى كنم با اون آى پى ها مرتبطى
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
بیا برو بابا خدا باباتو بیامرزه.
اینجا ما داریم صحبت میکنیم راجع به اهداف پلید و سیاه پانکردها و پانتورک ها.
کلا راجع به تجزیه طلب ها و هربار راجع به تجزیه صحبت کردم گفتم کردهای تجزیه طلب اونوقت توهم توطئه برت داشته که آی اون احمقی که ......
اتقاقا من خودم نه کردم نه فارسم نه ترک زبون بنابراین قبل از اینکه بخوایی الکی حرف بزنی اول دوگوله رو راه بنداز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
عزیزم منم علیه اون کشور جعلی کردی نظر گذاشتم اون ناشناس با پرچم انگلیس و نمیدونم ترک هست یا نه ولی من ترک نیستم فارسم و به شدت مخالفشونم توام از نظرت تابلوئه پان کردی الکی هم با نوشتن من خودم فارسم وساکن تهران نظر نذار من ساکن شهرستانم ولی فارسم البته دخترخاله منم که پدر و مادرش شهرستانین پیشش بشینی چون تو تهران دنیا اومده و بزرگ شده اونجاست میگه من تهرانیم منتها اون بیچاره واقعا فارسه نه مثل تو کرد و حامی تجزیه طلبان کرد. کسی علیه کردهای شریف نظر نداد منم ندادم ،علیه کردهای تجزیه طلب نظر دادم اون ناشناس با پرچم انگلیس هم همینطور اتفاقا نظراتش منطقی بود برعکس تو و کردهای تجزیه طلب که عوض جواب منطقی دادن ، یا احساسی جواب میدید یا با فحاشی نظر میذارید ضمنا توی کرد از طرف خودت برای بقیه کردهای تجزیه طلب پیغام بذار که ما دوستتون داریم اکثر مردم ایران که هیچ اکثر مردم عراق و سوریه و ترکیه از کردهای تجزیه طلب متنفرن اگه کسی ذره ای وطنش و دوست داشته باشه و جان هموطنانش براش مهم باشه از کردهای تجزیه طلب متنفره مگه اینکه از خودشون باشه مثل توی مثلا فارس (کرد) مقیم تهران .لطفا از توهم فارس بودن و اینکه فارسی رو بهتر از ما ادا میکنید دربیاید حتما تو عراق و سوریه هم از عربای اونجاها بهتر عربی رو ادا میکنید و تو ترکیه از ترکا بهتر ترکی رو ادا میکنید نکنه شما مثل یهودیای صهیونیست معتقدید قوم برگزیده خدا هستید .
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
کاری ک خودت در غالب پرچم انگلیس انجام می دی و هر چی لایق خودت هستش را به جوان مردان ترک نسبت دادی
هیچ قومی تو ایران پان تر از کرد وجود نداره اینو بفهم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
9
18
سرنوشت قاضي محمد و اسماعيل آقا سيميتقو بايد درس عبرتي براي تجزيه طلبان و وطن فروشان باشد . زنده باد ايراني با هر قوميتي
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
سرنوشت سید محمد قاضی، سید جعفر پیشه وری و شیخ خزعل بايد درس عبرتي براي تجزيه طلبان و وطن فروشان باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
10
13
خدا بدور از دست این قوم بدوی
Neo Nazi
|
United States
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
32
10
پارسينه عزيز چاپ كن

خطاب به مهديه جعلى:

شك ندارم كه تو همون پانتورك آمريكايى هستى كه تو همين صفحه كامنت گذاشته و حالا ميخواى با يه زبون چرب و نرم مجددا، زيركانه به كردهاى عزيز ايران توهين كنى! ولى خودتو نزن به نفهمى! بايد بدونى كه خائن و وطن فروش پانتورك هاى مزدور "خردوغان" هستن كه از صبح تا شب تو صفحات سايتها به مفاخر ايران و هويت ما فارسها توهين مى كنن و بعد ميندازن گردن كردهاى بدبخت و بى آزار ايران و همه كاربرا هم از اين قبيل كامنتها كم نديدن!

در هر صورت ما فارسها همچنان اونها رو به عنوان هم ريشه هاى خودمون دوست داريم و فقط به فكر يكسان سازى اقوام آريايى هستيم و نه بيشتر!

ضمنا با توجه به اسمى كه براى خودم گذاشتم نبايد به فارس بودنم شك كنى!

پس حالا هر چقدر ميخوايد به همراه پارسينه اراجيف بگيد و بدونيد كه جايگاه نهايى پانتوركهاى خائن نسخه ى جديد "آشويتس" هست كه در آينده احداث ميشه

Long live Aryan Race

زنده باد نژاد آريايى
پاسخ ها
مهدیه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
هم وطن عزیزم
من نه اسم جعلی دارم و نه ترک هستم
من پدرم اصالت لر و مادرم خراسانی است یعنی هیچ ریشه ی ترکی ندارم
در ضمن روی صحبت من در کامنت قبلی تجزیه طلب ها بودن حالا کرد یا ترک و یا عوامل خارجی که قصد تجزیه ی ایران را دارند و قومیت فرد خائن فرقی نداره .
ولی در مورد تمایل فارس ها به کردها دوست عزیزم بیگانه بیگاه است و تفاوتی نمی کنه از چه ملیتی باشه .
هم وطن عزیز من تقریبا تمام کشورهای همسایه ی ما از ایران طی 300 سال اخیر جدا شده اند ولی واقعیت اینه که الان همگی استقلال دارند و دیگه ایرانی نیستند و من و شما و هر ایرانی دیگه ای قبل از قومیت باید به ملیتش فکر کنه
من و شما و تمام اقوام ایرانی برای یک وجب از خاک ایران حاظریم از همه چیزمون بگذریم چرا که ایران برای ما ناموس و شرافته
دوست عزیزم قبل از عصبانی شدن و به دید بد نگه کردن به دلت رجوع کن . چطور ممکنه یه ایرانی یه قوم رو متهم کنه که من بخوام این کار رو انجام بدم؟؟!!
ما نمی تونیم تمام کشورهایی که استقلال گرفتند رو به ایران برگردونیم ولی حداقل می تونیم الان اجازه ی تجزیه مجدد کشورمونو ندیم و ازش دربرابر دسیسه ی بیگانگان دفاع کنیم
جاوید باد ایران و ایرانی
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
پسر من از تو آریایی تر هستم الکی از اکراد دفاع نکن همه میدونیم که بیشتر فارسها به خاطر ژنتیک مشترک با اکراد از موضوع تروریسم پانکردی حرفی نمیزنن چون صفات سربری و وحشیگری پانکردیسم باعث ایجاد این وسال میشه که چرا در ایران بیشترین گروهک ترویستی کتعلق به اکراد آریایی هست در حالی که محترم ترین قوم ایران بوده اند و هستند.
الکی موضوع رو گردن ترک ها ننداز گرچه ترک ها هم به خاطر استان آذربایجان غربی حق دارن نگران پروژ های سربری اکراد باشن شما هم اگر ایرانی باشی نگران اون موضوع میشی وگرنه که یک پانکرد سربر هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
کردهای بدبخت بی آزار ؟ ببخشید منم فارسم اما از نوشته ات خنده ام گرفت با پان ترکا مخالفم ولی باز اقلا دستشون به خون آغشته نشده پان کردا که دستشون به خون آغشته است این کردای بدبخت بی آزار بودن که چندوقت پیش به کامیاران حمله کردن اگه تو سایتهای عربی بری می بینی کردهای عراق با دونستن زبان عربی چقدر علیه ایران در حال نفرت پراکنی هستن حتی همین عکس رو هم در خبر مربوط به قتل فریناز زده بودن بعنوان ظلمی که ایران بهشون کرده بود قتل اون اعدامی رو میگم که پارسینه عکسش و زده درصورتیکه این اعدام قبل از انقلاب اتفاق افتاد متاسفانه انقدرعربیم خوب نبود که بتونم جوابشون بدم عربی رو میفهمم اما نمیتونم جواب بدم از این حجم دشمنیشون با ایران تعجب کردم کردهای عراق با اینهمه کمکی که ما زمان بمباران شیمیایی بهشون کردیم دشمن مان .منم آریاییم اما وقتی میشه از یکسان سازی نژادی گفت که تجزیه طلبی کردهای دموکرات و کومله و پژاک و... مطرح نباشه با طرح تجزیه که آریاییها چندپاره تر میشن نمیدونم چرا احساس میکنم تو همون نظر دهنده با پرچم انگلیسی که پیغام دوستتون داریم برای کردهای تجزیه طلب گذاشتی ولی خداشاهد من غیر ترکم و من غیرترک هم مخالفشونم حالا تو میفرمایی موافقی!!!اما این و بدون که با اینجور کامنتها نمیتونی واقعیت و کتمان کنی که غیرترکهایی مثل منم مخالف این طرحن خیلی از آریاییها از نئونازیها هم بدشون میاد آلمان هم تشریف ببری میبینی جمع زیادی از آلمانیها هم از نئونازیها و هم ازخود هیتلر بدشون میاد و هیتلر و عامل ویرانی و چندین سال عقب گرد آلمان میدونن .پس فکر نکن همه فارسها مثل تو فکر میکنن منم با هیتلر و نئونازیسم و پان کردیسم و پان ترکیسم مخالفم . خواهشا فکر نکن همه فارسها مثل خودتن البته اگه واقعا فارس باشی !!!
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آدمی مثل این بشر که خودشو به نفهمی بزنه هیچ امیدی به رسیدن به فهم ودرک درست نیست ، اگه بوی تعفن این افکارت خودتو اذیت نمی کنه پس تو انسان بودنت شک کن
با این حرفات ذات نژاد پرست خودنو بیشتر رو می کنی
مهدیه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
سلام دوست عزیزم
باید خدمت شما بگم من هیچ ریشه ی ترکی ندارم و پدرم لر و مادرم خراسانی هستند یعنی از هر دو طرف فارس هستم و جعلی هم نیستم اسم واقعی من مهدیه است .
در مورد هم ریشه بودن باید بگم دوست عزیزم تقریبا (باز هم قید می کنم تقریبا) تمام کشورهای همسایه ی ایران طی 200 سال اخیر از ایران جدا شده اند و ما با تمامی آنها هم ریشه هستیم ولی هم وطن نیستیم پس در مجموع برای تمامی انسانها آرزوی سلامت و موفقیت می کنیم چه هم ریشه باشیم و چه نباشیم.
و من در کامنتم روی صحبتم با قوم خاصی نبود و قید کردم وطن فروشان صرفا کسانی که قصد تجزیه ایران و یا کردستان و آذربایجان و هر قسمت دیگه از ایران را دارند کرد و یا ترک نیستند ولی از هر قومی باشند خائن هستند
و شما دوست عزیزم برای ما مهم تر ، اقوام داخل ایران هستند وقتی کردهای غیر ایرانی جزو ایران نیستند پس هم وطن من و شما نیستند و همین طور ترک های غیر ایرانی و سایر اقوام مثل عرب و بلوچ غیر ایرانی
ما باید ایران فعلی رو حفظ کنیم و جلوی تجزیه ی آن رو بگیریم
اقوام ما ترک ، کرد ، عرب ، فارس و ...
نشانه ی نجابت و شرافت هستند و باز هم میگم اگه خائنی قصد تجزیه ی سرزمینم رو داشته باشه فقط مرگ نصیبش میشه.
دوست من فراموش نکن همین عراق که با ما 8 سال جنگید آریایی هستند و زمان زیادی از استقلالش نمی گذره پس منافع ما بر پایه ی آریایی بودن نیست بلکه بر پایه ی ایرانی بودن هست
جاوید باد ایران با تمام اقوامش
میشه لطفا منتشر کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
اگه توی سیاه سوخته گیر نئونازیها بیافتی پوست کله ات رو می کنند . توهم عاریایی ببین چه به روزش آورده !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
ان شاءالله این آرزو را به گور خواهد برد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
11
17
برای شکنجه بعضی ها باید یک شلوار استرچ تن شان کرد تا تجزیه طلبی یادشان برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
خخخ
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
14
6
این حق کردهاست که یک کشور مستقل داشته باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
5
6
کردها را بایستی از ایران روانه عراق و ترکیه کنیم و این مناطق را فارس نشین کنیم و هم مشکل بیکاری حل میشه
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
دوستان فارس بیرون گود نشستن و فقط میگن لنگش کن!شما حتی در فضای مجازی نمیبینی فارسی از معضل پانکردیسم حرف بزنه از ترسش و در عادی ترین حالت چهارتا فحش به ترک و عرب میده و میگه من وطن پرستم!در حالی که بفرستیش مرز با پانکرد ها مبارزه کنه ...میکنه شلوارش رو ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
نیما"فارسی از معضل پانکردیسم حرف بزنه"!!این یعنی چه بدبخت بیسواد؟
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
ناشناس 16:18
بابا باسواد،اون یعنی اینکه هیچ فارسی به خاطر مساله ژنتیک از پانکردیسم حرف نمیزنه چرا؟
چون اکراد آریایی هستن و تو ایران هم که به اکراد نژادپرستی نشده ولی با این حال با داشتن بیشترین گروهک تروریستی در ایران افکار مشخصی دارند.
حالا فکر کن فارس ها بیان از پانکردیسم حرف بزنن و مساله خیانت ژنتیکی پانکردیسم مطرح بشه!!!
خودتو به اون را ه نزن
Neo Nazi
|
United States
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
10
0
پارسينه عزيز اين نظر در تكميل كامنت قبليم هست:

لازم ديدم يه ابهام مهم رو براى هموطنان عزيز برطرف كنم؛

منظور من از كردهايى كه نبايد بهشون توهين بشه، فقط و فقط شامل كردهاى ايرانى كه در كردستان، كرمانشاه و بخشى از ايلام زندگى مى كنند، هست و نه كردهاى عراقى تبار كه در اروميه ساكن هستن و بيشتر هم از همونا هستن كه از سالها پيش از عراق مهاجرت كردن!

وگرنه با تجزيه طلبى كردها و شخص بارزانى شديدا مخالفم و هر كس كه جدايى طلب باشه بايد از هستى ساقط بشه! فرقى نداره پانتورك باشه و يا پانكرد!

بهتون حق ميدم كه منفى دادين، چون اقدامات بارزانى نكبت رو فراموش كردم كه محكوم كنم و شما دوستان هم به همين خاطر تصور كرديد كه من كرد هستم؛ در صورتى كه فارس زبانم و كلى هم افتخار مى كنم

Long live Master Race:

زنده باد نژاد برتر

Long live White Aryan Race:

زنده باد نژاد سفيد پوست آريايى
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
باز این سیاه سوخته توهم زد فامیل ژرمن هاست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
10
6
خجالت بکشین و انقد به کردها توهین نکنین بدبختای نادون، مرگ بر هرچی کرد ستیزه
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
کلمه کرد ستیز رو از کجا پیدا کردی؟؟
تو ایران که علیه هر قومی ستیز و نژادپرستی داشتیم علیه اکراد کوچکترین نژادپرستی نبوده؟این که بیشترین گروهک تروریستی و حتی تروریسم سایبری متعلق به پانکرد هاست حقیقت تلخی هست که ...و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
6
9
کلا کردها رهبری فکری درست و حسابی ندارند اول انقلاب در دانشگاهها می گفتند ما می خواهیم لباس خودمان را بپوشیم مگر کسی جلو سما را گرفته بپوشید جالب اینکه روشون نمیشد تومون بپوشن به دولت گیر می دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آقا اینا خجالت میکشن بگن ما میخوایم یه کشور ساختگی درست کنیم و توش کت و شلوار بپوشیم بعد میان گیر میدن ما میخواییم تتبان بپوشیم شما نمیذارید!
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
10
6
کلا نظراتتون خیلی سخیف و بچه گانه است و معلومه هیچ کدامتان هنوز به سن قانونی نرسیدید و به اندازه کافی مطالعه ندارید پس لطفا ادای آدمای با سواد و روشنفکر رو در نیارید چون نه این سایت و نه شما در این حد نیستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
پیام ننه! برو با ولی ت بیا!
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
2
0
برید گم شوید با این سایتتون مگه من چه نظری دادم درجش نکردید تمام سخنم عین واقعیت بود .آخرین باری است که در سایت شما می نویسم و می خوانم .
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
6
8
تنها چاره این قوم کوه نشین اینه که همونجور که کوچ کردن ایران و در این مدت از موهبت آب و هوای ایران بهره ها بردن ا فرزندانشون دارای تحصیلات شده و سطح زندگیشون رفته بالا از اون حالت ایلیاتی یکم اومدن بالا...همونجور هم لطف کنن برگردن به عراق یا ترکیه یا همون اقلیم خودشون...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
کردها جزو اصیلترین و کهن ترین اقوام ایرانی هستند.
یکی از ستون های محکم ساختن ایران در طول تاریخ کردهای ایران بودند هر کردی در هرجای دنیا هست یا ایرانیه یا ایرانی تبار.
از خودتون داستان و افسانه نسازید لطفا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
کردا تا قبل از حمله اعراب وجود نداشتن و هیچ تمدن یا بنا و معماری ازشون موجود نیست
پس دستو پیش میگیرن و خودشونو جای ماد میزنن و میگن قبل از اینوه شما بیاین ما اینجا نشسته بودیم! جان هرکی دوست دارین یه دونه اثر یا تصویر تاریخی نشون بدین که تنبون کردی توش باشه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
از کی تا حالا تنبون جزو اثر تاریخی و تمدنی شده؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
8
7
من خودم کوردم کردها شعور درست محسابی ندارند
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
کرد با پانکرد فرق داره لطفا ماهیگیری کنید این بین
مغول زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
من هم تورکم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
تورکها
از جنس مغول هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
2
8
انشالله که همون سیصد هزار کردی که صدام فرستاد ایران و تو مهاباد و بوکان ساکن شدن و پخش شدن تو اون منطقه برگردن به سرزمین قبلیشون که ما اینجا تو این مملکت واسه خودمون هم نون نداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
2
ناشناس ۸:۴۱
یکی از ستون های محکم ساختن ایران در طول تاریخ کردهای بودند!!! جوک میگی در تمام طول تاریخ کردها ساز تجزیه طلبی و جدایی میزدن ما زمان جنگ نمیدونستیم با صدام بجنگیم یا با پانکردهای تجزیه طلب الحمدالله هردوشونو شکست دادیم اونوقت این چرندیات چیه میگی نصف شهدامون تو کردستان کشته شدن
لطفا منتشر کنین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
2
1
به به چقدم به اسراییلی ها میان تجزیه طلبای آدمکش و سربر عین اسراییلی های کودک کش
ناشناخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
3
3
کردستان عراق مستقل میشه اونم گفت کردها مصاحبه بلد نیستن شما میتونی برو مصاحبه کن
کرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
2
2
توهین به هر قومی نابجاست به امید خدا هیچگاه خورشید پشت کوه نمی ماند و آرزوهایشان محقق می یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
آقا جان خودت میگی قوم.
آرزوی اینها اینه که از قوم ملت بسازن.
مگه قوم تبدیل به ملت و قومیت تبدیل به ملیت میشه؟!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
بچه یه سوال مگه مادها لر نبودن؟؟ که هکمتانه پایتختشون بود(همدان) لرن دیگه
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
1
0
همچی میگه ستون محکم خندم میگیره! آخه کرد از وقتی که فهمیده کرده طی 100 سال اخیر تاریخ ایران و عثماتی و عراق بنای ناسازگاری با حکومت وقت گزاشته! کی بدونت تنش سپری کرده این قوم همش تنشهمش درگیری همش منطقه نا امن! تو ایران چرا همه از ارس جوتشون شبا رانندگی نمیکنن تو جاده هاشون اونم امروز تو قرن 21! دیگه تو خود بخان شرح این مجمل
علی
|
-
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
1
4
من یک لرم و دوست دارم با کردها متحد شیم
يه كرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
دعوا نكنيد با شما كارى ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها از هر سو
عکس خبری
موسیقی و فیلم
آرشیو نرخ روز
پربازدید ها
نظرسنجی
اثر افزایش تدریجی نرخ دلار در زندگی روزمره شما:
تنزل شدید قدرت خرید
افزایش درآمد و بهبود وضع اقتصادی
هیچ اثری نداشته است
آخرین اخبار