گوناگون

سیدشمس‌الدین حسینی، رییس کمیسیون جهش و رونق تولید در نشست هم‌اندیشی تخصصی فعالان اقتصادی استان فارس:

تصویب دو قانون «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» و «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» دوگام بزرگ و مهم مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است

تصویب دو قانون «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» و «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» دوگام بزرگ و مهم مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است

"طراحی بسته های سرمایه‌گذاری بی‌نام" از ظرفیت های مهم پیش بینی شده در قانون تامین مالی تولید و زیرساختها برای تسهیل شرایط و کوتاه کردن مسیر و زمان سرمایه گذاری در کشور است.

به گزارش خبرنگار پارسینه از شیراز؛ سیدشمس‌الدین حسینی در نشست هم‌اندیشی تخصصی فعالان اقتصادی که با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی فارس برگزار شد با تبیین روند تورم و نرخ رشد اقتصادی کشور از دهه ۷۰ به بعد؛ اصلاح نظام حکمرانی اقتصادی را برای غلبه بر وضعیت کنونی ضروری دانست. 

وی با اشاره به این که نوسانات ارزی مشکلاتی را برای تولیدکنندکان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی پدید آورده و در سفره مردم نمود پیدا کرده، از ورود مجلس برای اصلاح و بازبینی نظام ارزی خبرداد.

photo_2024-05-09_19-10-27 (3)

حسینی که ریاست فراکسیون تامین مالی تولید و توسعه پایدار مجلس را هم‌عهده دار است در این نشست گزارشی اجمالی از اقدامات مجلس یازدهم در حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در دو بعد نظارت و سیاستگذاری ارایه نموده و تصویب دو قانون "تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها" و "تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" را از گام های بزرگ و مهم مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی عنوان کرد.

نماینده شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد با تاکید بر ضرورت اطلاع و اشراف فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان از ظرفیت‌های این دو قانون دغدغه ها و گلایه‌مندی فعالان اقتصادی از در حوزه هایی نظیر مالیاتی باید در تعامل با دولت و از مسیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری و رفع شود.

حسینی؛ تنوع بخشی به ابزارهای تامین مالی و توسعه و ترویج الگوها و روش‌های آن، هم افزایی نهادها در تامین مالی تولید و زیرساختها، تقویت نظارت یکپارچه در تامین مالی و توسعه دامنه وثائق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار از طریق تشکیل شورای ملی تامین مالی را از سیاست‌های اساسی لحاظ شده در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها عنوان نموده و از ممنوعیت توقف فعالیت‌های تولیدی براساس دستور موقت قضایی در این قانون خبرداد.

photo_2024-05-09_19-10-27 (2)

بنابه گفته این نماینده اقتصاددان مجلس؛ "طراحی بسته های سرمایه‌گذاری بینام" از دیگر محورها و ظرفیت های مهم پیش بینی شده در قانون تامین مالی تولید و زیرساختها  است که شرایط سرمایه گذاری در کشور را تسهیل و مسیر و زمان آن را بسیار کوتاه می سازد.

در پایان خاطرنشان می‌سازد؛ حسینی و هیات همراه در جریان سفر خود به شیراز از پارک علم و فناوری فارس نیز بازدید نموده و در جریان مسائل و مشکلات مبتلابه شرکتهای فعال دانش بنیان قرار گرفتند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار